Honda Civic IX generacji
Ugrzeczniona
None
Niektórych wygląd nowego Civica przyprawił o zawód. Tak naprawdę jednak trudno wszczynać rewolucję co kilka lat. Zawsze towarzyszy temu sporo niepewności co do reakcji rynku. Tu ryzyko było zdecydowanie mniejsze, a ci, którzy zakupili poprzednie wcielenie kompaktu Hondy i są z niego zadowoleni, będą mieć dobry powód, by zakupić jego kolejne wcielenie.
Co pod maską? Nowy Civic będzie dostępny z trzema silnikami: benzynowymi jednostkami o pojemnościach 1.4 l oraz 1.8 l, a także z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2,2 l o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm. Wszystkie silniki będą łączone z sześciostopniowymi przekładniami manualnymi, systemem ECO Assist pomagającym w obniżaniu spalania oraz z układem Idle Stop wyłączającym silnik na biegu jałowym. Dla silnika benzynowego 1.8 l opracowano także pięciobiegową przekładnię automatyczną.