2001-2006: Toyota Camry (XV30)
Nowa generacja Camry została zaprojektowana od podstaw. Zmieniły się nieco proporcje nadwozia, któremu skrócono przednią część, dzięki czemu jeszcze bardziej poprawiono przestrzeń w kabinie. Wydłużono w tym celu także rozstaw osi o 5 cm. Gdyby to ten wymiar stanowił o segmencie, to dopiero ta generacja Camry byłaby pozycjonowana w klasie średniej według dzisiejszych standardów.
Auto było napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi o pojemności 3,0 l oraz 2,4 l. W Stanach Zjednoczonych również 3,3 l. I to właśnie spowodowało problemy ze sprzedażą w Europie. Początek XXI wieku był bowiem czasem Diesli z systemem Common Rail, które obowiązkowo musiały się znaleźć pod maską niemal każdego modelu. Tymczasem Toyota nie miała w planach wprowadzenia takiego napędu do Camry.
Dwa lata po premierze nowej Camry pojawił się Avensis drugiej generacji. Nieco krótszy, ale z podobnym rozstawem osi, z silnikami Diesla, a do tego produkowany w Europie. Nie było innego wyjścia niż wycofanie Camry z rynku europejskiego. *W Polsce zakończono sprzedaż w 2004 roku. *