Honker
Polskie wojsko zaczęło pracę nad samochodem terenowym pod koniec lat 70., ale jego produkcja pod nazwą Honker wystartowała dopiero w 1988 roku. Otwarcie rynku, które nastąpiło po upadku PRL-u przypieczętowało los tego auta, które w starciu z zachodnią i japońską konkurencją nie miało szans.
Przez lata produkcja Honkera była niewielka, sięgając maksymalnie poziomu blisko 500 sztuk. Mimo prób oferowania tego samochodu osobom prywatnym jako taniej terenówki albo pojazdu do pracy w polu, zdecydowanie najważniejszym odbiorcą Honkerów pozostawało wojsko. W 1997 roku auto znalazło się w portfolio Daewoo i jego produkcję przeniesiono z Poznania do Lublina. Po upadku polskiej filii koreańskiego koncernu kolejne firmy starały się utrzymać polską terenówkę przy życiu, jednak bez większych sukcesów, a w 2007 roku wydawało się, że przyszedł koniec tej trudnej walki o przetrwanie. Jednak Honker wrócił dwa lata później i jest oferowany do dzisiaj jako niszowa alternatywa dla bardziej uznanych samochodów.