Tarpan
Tarpan nie był typowym samochodem osobowym, ale pickupem stworzonym z myślą o rolnikach. Dostępny jednak był również w wersji z bardziej przestronną kabiną i możliwością przewiezienia większej liczby osób, co oznaczało, że z samochodu korzystano nie tylko do pracy.
Start produkcji Tarpana był powolny. Choć pierwsze egzemplarze powstały w Antoninku już w 1972 roku, to wytwarzanie seryjne na pełną skalę ruszyło dopiero w 1976 roku. Początkowo polski pick-up oferowany był ze znanymi z Warszawy silnikami M20 i S21, które trafiały też do typowo użytkowego Żuka i Nysy. Alternatywnie produkowana była też odmiana "F" z jednostką napędową i podzespołami Fiata 125p. Po licznych modyfikacjach w 1986 roku Tarpan otrzymał silnik Diesla, który oferował zaledwie 42 KM, ale przy tym 150 Nm momentu obrotowego. Inne elementy, jak zawieszenie, zostały uproszczone, co miało zwiększyć wytrzymałość samochodu produkowanego aż do 1994 roku.