Leopard
Historia tej marki, produkującej luksusowe samochody w stylu retro, rozpoczęła się w 1992 roku, gdy powstał model nazwany Gepard. Stylizowany na konstrukcje z lat 20. i 30. powstał w liczbie zaledwie 7 egzemplarzy, ale dał Zbysławowi Szwajowi potrzebną wiedzę przy tworzeniu nowego projektu pod nazwą Leopard.
Nowy samochód oferowany od 2005 roku posiadał zdecydowanie unowocześniony wygląd - choć nadal w stylu retro, a wysoka cena i niewielka liczba ręcznie produkowanych egzemplarzy oznaczały, że był typowo luksusowym autem dla pasjonatów. Leopard 6 Litre Roadster, bo tak brzmi jego pełno nazwa, stał się mniej znaną konkurencją dla pojazdów takich marek jak Morgan i Wiesmann. Pod jego maską zamontowano 6-litrowy silnik z Chevroleta Corvette o mocy 405 KM, pozwalający sportowemu kabrioletowi wykonanemu z aluminium na osiągnięcie 100 km/h w 4 sekundy. Mimo zapewnień o sukcesach tej niewielkiej firmy, upadła ona w 2014 roku z powodu problemów z kontraktem, który nie miał związku z produkowanym samochodem.
Jak widać w historii polskiej motoryzacji znajdziemy innowacyjne pomysły, ale też wiele problemów i porażek, które niestety wydają się prześladować naszych producentów. Miejmy jednak nadzieję, że doczekamy się polskiego samochodu, który nie tylko będzie udaną konstrukcją, ale też odniesie sukces.
sj, moto.wp.pl