2004-2009: Opel Astra H
Dwanaście silników osiągających od 90 do 240 KM oraz siedem wariantów nadwozia dawało tak duży wybór wersji Astry H, że sprzedano ich ponad 2,7 mln egzemplarzy. Kiedy uruchomiono produkcję w marcu 2004 r., trzecia generacja mogła się poszczycić nowatorską stylistyką, wysoką dynamiką jazdy oraz mnóstwem nowinek technicznych, takich jak adaptacyjny system podwozia IDSPlus z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia (CDC), czy system reflektorów z adaptacyjnym oświetleniem przednim (AFL) z dynamicznym oświetleniem zakrętu (DCL).
Astra mogła się także poszczycić wysokim poziomem bezpieczeństwa. Euro NCAP przyznało jej najwyższą ocenę (5 gwiazdek) za ochronę dorosłego pasażera. Mając ogółem 34 punkty, bestsellerowy samochód został uznany za jeden z najbezpieczniejszych sedanów w klasie kompaktowej.
Nowe podwozie posiada adaptacyjny system FlexRxide. Polepszenie parametrów jezdnych zapewniła również konstrukcja tylnej osi z drążkiem Watta. Kierowcy Astry mogą również skorzystać z nowej generacji przednich foteli, zaprojektowanych zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa, oraz nagrodzonych Certyfikatem AGR.