1998-2004: Opel Astra G
Wiosną 1998 roku Astra w stylistyce coupe dostępna była od początku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Wersje notchback sedan, coupe i kabriolet zostały dołączone później. Odważna stylistyka, dynamiczna konstrukcja podwozia, technologia układu przeniesienia napędu oraz prawie dwukrotnie wyższa sztywność na zginanie i skręcanie w porównaniu z poprzednikiem to tylko niektóre wyróżniki Astry drugiej generacji.
W pełni galwanizowana karoseria odegrała kluczową rolę w jej wysokiej odporności na korozję. Ochronę aktywną wzmocniono 30-procentowym zwiększeniem jasności przezroczystych reflektorów halogenowych H7, a ponadto całkowicie przeprojektowano podwozie z systemem DSA. Było to połączenie wygody ze sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem nawet przy pełnym obciążeniu. Rozstaw osi zwiększono o około 10 cm, co pozwoliło na powiększenie wnętrza, a zwłaszcza zapewniło więcej miejsca na kolana dla pasażerów tylnych siedzeń. Objętość bagażnika wynosiła 370 litrów.