Czas poduszkowców
Przyszłość? Na całym świecie Citroen utożsamiany jest z nowoczesnymi układami zawieszenia. W tym też kierunku prowadzone są prace nad modelami przyszłości. W przeciwieństwie do innych producentów, Citroen szybko zmienia osiągnięcia laboratoryjne w seryjne pojazdy. W ten sposób otrzymaliśmy zawieszenie hydroaktywne drugiej generacji, w którym wykorzystano elementy układów hydropneumatycznych, ale sterowanie wielkością ciśnienia w poszczególnych cylindrach powierzono komputerowi. Pobiera on informacje o prędkości jazdy, przyspieszeniu (opóźnieniu), szybkości skrętu kierownicą i wielu innych parametrach jazdy. Dane te w ułamku sekundy przetwarzane są na sygnał wyjściowy pozwalający na optymalny docisk koła do nawierzchni. Kolejnym projektem wdrożonym w życie jest zawieszenie hydroaktywne 3 generacji. Oferuje ono automatyczną zmienność wielkości prześwitu samochodu w zależności od prędkości jazdy, co umożliwia osiągnięcie jeszcze większej stabilności dzięki obniżeniu środka ciężkości o 15 mm i zmniejszenie
zużycia paliwa dzięki osiągniętej lepszej wartości Cx.
Na zdjęciu: Citroen GS Automatique Pallas z 1979 roku