Harley-Davidson zaprezentował ofertę, która będzie obowiązywała w przyszłym roku. Znalazły się w niej dwa nowe modele motocykli.
Pierwszy z nich, Iron 883, ma surowe i wyraziste linie oraz charakteryzuje się współczesną stylistyką inspirowaną budowanymi w garażach kiedyś i dziś bobberami. Projektanci użyli nowego przedniego i regulowanego tylnego zawieszenia, lżejszych kół magnezowych i nowego siodła. Drugim debiutantem jest model Forty-Eight, posiadający szeroką przednią oponę, nowe koła magnezowe, masywny przód z widelcem 49 mm, regulowane tylne zawieszenie i nowe siodło. Masywnego wyglądu nadaje mu stylistyka retro połączona z czarnymi, kolorowymi i chromowanymi elementami.
Napędzane silnikiem Screamin Eagle Twin Cam 110 modele Fat Boy i Softail Slim S oferują moc i osiągi dostępne niegdyś tylko w maszynach Custom Vehicle Operations. Oba pojazdy w limitowanej edycji są wykończone czarnymi elementami. Softail Slim jest dostępny w nowym kolorze Olive Gold Denim z motywami militarnymi, które są hołdem dla powojennych motocykli custom. Poza tym każdy model Softail na 2016 r. będzie standardowo wyposażony w silnik High Output Twin Cam 103, zaś w wybranych modelach (Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Fat Boy S i Softail Slim S) po raz pierwszy w historii będzie dostępny elektroniczny tempomat.
Wszystkie modele Sportster otrzymają nowe zawieszenie przednie i tylne oraz zmodyfikowane siodła. Wykonano je z najwyższej klasy materiałów i zmieniono ich kształt. Przeprojektowane zawieszenie obejmuje amortyzatory emulsyjne ze sprężynami śrubowymi oraz nowe przednie widelce z amortyzatorami z wymiennym wkładem. Amortyzatory wypełnione azotem zapobiegają zapowietrzeniu oleju i są wyposażone w wewnętrzny zespół zaworów z tłokami 36 mm oraz wysokiej jakości olej, dzięki czemu charakteryzują się wysoką kontrolą ściskania i tłumienia odbicia oraz reagują szybko na niewielkie nierówności i zapewniają stały kontakt opon z nierówną nawierzchnią. Obciążenie wstępne sprężyn progresywnych można regulować gwintowanym kołnierzem za pomocą klucza schowanego pod siodłem. W grubych widelcach zestrojonych optymalnie pod kątem amortyzatorów zastosowano skalibrowany tłok i zespół zaworów oraz sprężyny progresywne. Taka
konstrukcja zapewnia równomierną pracę zawieszenia w całym zakresie. Dzięki potrójnej sprężynie i blokadzie olejowej widelce zapobiegają podskakiwaniu koła podczas gwałtownego hamowania.
W czasie nieobecności w gamie motocykli Harley-Davidson Touring ulepszono stylistykę modelu Road Glide Ultra, poprawiono jego właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowano ergonomię. Wszystkie poprawki były inspirowane opiniami klientów podczas programu rozwoju produktu Projekt Rushmore. Model Road Glide Uktra jest napędzany silnikiem Twin-Cooled High Output Twin Cam 103. Odświeżonym designem i tym samym silnikiem charakteryzuje się też model Heritage Softail Classic.
Nowe motocykle będą dostępne w polskich salonach marki we wrześniu 2016 r.
ll/moto.wp.pl