Trwa ładowanie...

Grupa BMW bije rekord sprzedaży

Grupa BMW bije rekord sprzedażyŹródło: zdjęcie producenta
d2pghtk
d2pghtk

2014 rok był czwartym z kolei dla Grupy BMW, w którym zanotowano rekordową sprzedaż. Łącznie klienci nabyli 2 117 965 samochodów marek BMW, Mini i Rolls-Royce.

Liczba ta oznacza poprawę popytu o 7,9 proc. Przedstawiciele Grupy optymistycznie patrzą w przyszłość. W utrzymaniu trendu pomóc ma 15 nowych modeli, których premierę zapowiadają na ten rok. Szczególne nadzieje wiązane są z MINI - tym bardziej, że niebawem zadebiutuje odmiana Clubman.

W 2014 r. klienci zakupili 1 811 719 aut marki BMW (wzrost o 9,5 proc.), z czego 177 954 przypadło na grudzień (wzrost o 14,2 proc.). Seria 2 Coupe sprzedała się w ilości 27 933 sztuk, seria 2 Active - 13 091, seria 3 - 476 792, seria 4 - 119 580, seria 5 - 373 053, X4 - 21 688, X5 - 147 381, i3 - 16 052 natomiast i8 - 1 741 egzemplarzy.

d2pghtk

Sprzedaż Mini nieznacznie spadła (o 0,9 proc.) do poziomu 301 183 pojazdów. Poprawiły się za to wyniki Rolls-Royce`a. Na zakup tego luksusowego auta zdecydowało się 4 063 klientów (wzrost o 11,9 proc.), co jest najlepszym wynikiem w 111-letniej historii tej marki. Rekord pobiło także BMW Motorrad - motocykle z Bawarii nabyło 123 495 osób (wzrost o 7,2 proc.).

Grupie udało się zanotować dobre wyniki w Europie (913 803 sztuki, wzrost o 6,4 proc.). Nie zawiedli także nabywcy azjatyccy (656 395, wzrost o 13,8 proc.), z Bliskiego Wschodu (30 148, wzrost o 22,6 proc.) oraz z obu Ameryk (łącznie 481 056 pojazdów, wzrost o 3,9 proc.).

Źródło: BMW

ll/moto.wp.pl

d2pghtk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2pghtk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj