Grupa BMW bije rekord sprzedaży
Grupa BMW sprzedała w 2013 r. ponad 1,96 mln egzemplarzy. Jest to wynik o 6,4 proc. lepszy niż w 2012 r. i najlepszy w całej historii koncernu.
Sprzedaż marki BMW wzrosła o 7,5 proc. do ponad 1,65 mln sztuk. Największą popularnością cieszyła się seria 3 (wzrost o 23 proc. do ponad 500 000 sztuk). Duże wzrosty zanotowały modele X1 (9,2 proc.), X3 (5 proc.), seria 5 (2,2 proc.) oraz seria 6 (19,4 proc.). BMW sprzedało 115 215 sztuk motocykli (wzrost o 8,3 proc.), co jest również wynikiem historycznym.
Rekordowe wyniki miały miejsce w przypadku innych marek Grupy BMW. W 2013 r. sprzedano 305 030 sztuk MINI (wzrost o 1,2 proc.), z czego dwoma największymi rynkami są Stany Zjednoczone (66 502 auta) i Wielka Brytania (53 507 sztuk). Klientom dostarczono również 3 630 samochodów Rolls-Royce (wzrost o 1,5 proc.).
W samym tylko grudniu łączna sprzedaż Grupy wyniosła 186 786 pojazdów (wzrost o 2,9 proc. rok do roku). Szczególnie duże wzrosty miały miejsce w Chinach (19,7 proc.), Korei Południowej (18,1 proc.), Japonii (13,4 proc.), na Bliskim Wschodzie (15,4 proc.), USA (8,1 proc.), Wielkiej Brytanii (8,4 proc.) i Brazylii (aż 69,5 proc.).
Źródło: BMW
ll/moto.wp.pl