Gorące ale najmniej palące
None
1. Mini John Cooper Works
Oczywiście jest bardziej ekonomiczna wersja Mini – Cooper D. Ale bardziej właściwym samochodem sportowym wydaje się wersja benzynowa. Zwłaszcza jeśli po maskę tego gokarta trafi silnik 1,6 turbo, w modelu Cooper S. Do tego spalanie JCW, jest oficjalnie takie samo jak w modelu S i wynosi średnio około 5,75l/100km. Niewiarygodne, ale udało się to uzyskać mimo wzrostu mocy z 173KM w modelu Cooper S do potężnych 208KM w JCW.
2. BMW1 Coupe
Jeśli chcecie naprawdę oszczędną "jedynkę" powinniście wybrać model 123d, wyposażonym w silnik twin-turbo, który zużywa jedynie 4,2l/100km. Ten najmocniejszy 2-litrowy diesel, który dysponuje 201KM rozpędza auto do "setki" w równe 7 sekund. Jednak jest jeszcze jeden silnik twin-turbo. Tym razem to 6-cylindrowy, rzędowy motor benzynowy, który przy średnim zużyciu paliwa na poziomie ok. 7,7l/100km rozpędzi BMW1 o 0 do 100km/h w zaledwie 5,3sek.
3. Audi TT TDI
Audi zbudowało swoją potęgę na wydajności silników TDI. Dziwne jest zaś to, że tak długo zajęło połączenie tej technologii z modelem TT. Jednak udało się. Użyto do tego celu najnowszej technologii common rail, dzięki czemu to sportowe auto zadowala się średnio, jedynie 4,4l/100km.
4. Lotus Elsie S
Nigdy wcześniej myśl przewodnia założyciela firmy – „maksymalna moc minimalna masa”, nigdy wcześniej nie była tak bliska ideałowi. A mała masa pomaga nie tylko w osiągach ale również w ekonomii jazdy. Dzięki temu można kupić wspaniały samochód sportowy, który zużywa średnio 6,9l/100km.
5. Mazda MX-5
Kłopot z kupnem Elis - nie ma problemu, warto spojrzeć na MX-5. Ten, kultowy już roadster jest kompromisem, między zabawom za kółkiem i ekonomią. Jedyny dostępny na polskim ryku z 2-litrowym, 160-konnym silnikiem zadowala się średnio 7,7l paliwa na 100km.
6. Fiat 500 Abarth
Dzięki silnikowi 1,4l turbo auto to przysłowiowa rakieta. Dochodzi do tego średnie spalanie na poziomie około 4,5l/100km i mamy idealne połączenie. Połączenie stylu, dynamiki i klasyki stylizacji.
7. Renault Megane Ranault Sport 175dCi
Najbardziej ostre zawieszenie, jakie może dostarczyć hatchback dostępne jest dzięki modelom Renault Sport. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na R32, wtedy warto zwrócić uwagę na model z 2-litrowym 175-konnym silnikiem dCi. Auto przy przyzwoitych osiągach zadowala się średnio 5,41l/100km.
8. Trident Performance Vehicles Iceni
Firma deklaruję, że ich pojazd spala jedynie 3,4l/100km przy stałej prędkości 70mph (ok. 112.63km/h)! Ten sportowy pojazd jest wyposażony w silnik V8 o pojemności 6,6l. A żeby było ciekawiej jest to turbodoładowany silnik diesla dysponujący mocą 550KM.
9. Porsche 911 Carrera
Jeśli mowa o samochodach sportowych, to nie wolno zapomnieć o Porsche, które też potrafi zaskakiwać, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Carrera 4, wyposażona w "Porsche Dopplekupplungsgetriebe" (PDK – skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem), potrzebuje średnio 8,4l paliwa na 100km. Może to nie jest mało, ale samochód ma pod maską 6-cylindrowego boxera o pojemności 3,8l.
10. Tesla Roadster
Oczywiście, by zaoszczędzić najwięcej na paliwie w sportowym aucie, nie powinno się go używać wcale. I tu właśnie jest miejsce dla Tesla Roadster. Elektryczny silnik daje nam 248 elektrycznych koni mechanicznych. A to oznacza pierwszą "setkę" już po 3,9 sekundy i w porównaniu do spalania benzyny zapotrzebowanie na niecały 1 litr na 100km.