1,6 oraz 1,8 Valvematic
Alternatywą dla wysokoprężnych silników, wymagających sporych inwestycji przy większych przebiegach, są sprawdzone wolnossące jednostki benzynowe. 1,6 i 1,8 Valvematic generujące odpowiednio 132 i 147 KM (160 i 180 Nm), wyposażono w szesnastozaworowe głowice i wielopunktowy wtrysk paliwa. Napęd rozrządu realizowany jest za pośrednictwem trwałego łańcucha, podlegającego wymianie tylko w wyeksploatowanych egzemplarzach. Wysoka kultura pracy, zadowalająca dynamika i zużycie paliwa, a także brak poważnych, typowych usterek, pozwalają śmiało kupować Aurisa czy Avensisa z tym silnikiem. Japońskie jednostki napędowe wbrew powszechnej opinii, nie zawsze pozostają bezawaryjne przez długie lata intensywnej eksploatacji. Niemniej, Toyota nadal potrafi wypuścić na rynek silnik godny uwagi, cechujący się wytrzymałością i korzystnymi w codziennej eksploatacji właściwościami.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
tb/