| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/486/ypsilon-02.jpg',600,462) ) |
| --- | Lancia pokazała swój "mały flagowy samochód" - model Ypsilon. Model ten zastępuje oferowaną dotychczas Lancię Y, która nie zdobyła sobie uznania wśród polskich klientów.
Lancia Ypsilon konsekwentnie podąża kanonami stylistycznymi wyznaczonymi przez największy i najnowszy dotychczas model Lancii, Thesis. O ile tylko tak mały samochód może naśladować stylistycznie tak duży samochód, to Ypsilon bardzo podobny do Thesis.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/486/ypsilon-01.jpg',600,408) ) |
| --- | Dołożono starań, aby Ypsilon wyróżniał się od innych małych aut. Widać dbałość o szlachetne linie bryły samochodu i wysmakowane proporcje i układ elementów w jego wnętrzu. Ypsilon ma kusić klientów, czy raczej klientki, które wybierają kupują małe auta z wyboru, a nie oszczędności. Dotychczas oferowany Y był zawsze nieco droższy od większego Fiata Punto i z tego względu w Polsce sprzedawał się raczej kiepsko.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/486/ypsilon-03.jpg',600,508) ) |
| --- | Porównanie do Fiata jest o tyle zasadne, że technika pochodzi właśnie z samochodów tej marki. Ypsilon będzie oferowany z czterema silnikami do wyboru znanymi z Fiata Punto. Będą to trzy jednostki benzynowe 16. zaworowe: dwa o pojemności 1,2 litra (60 KM i 80 KM) oraz silnik o pojemności 1,4 (95 KM). Ofertę uzupełni lansowany przez Fiata diesel wykonany w technologii common-rail, 16. zaworowy Multijet 1.3 o mocy 70 KM.Zobacz galerię Lancii Ypsilon