Genesis – nowa marka premium od Hyundaia
Hyundai oficjalnie ogłosił to, czego wiele osób spodziewało się od dawna. Koreański koncern uruchamia nową markę Genesis, pod którą będzie sprzedawał modele premium, mające konkurować z Mercedesem, Audi, BMW i Lexusem.
Samochody z wyższej półki produkowane przez koreańską firmę nie są nowością. Jednak do tej pory były sprzedawane jako Hyundaie, a ostatnio nawet Kia. Modele takie jak Genesis (od którego pochodzi nazwa nowej marki) i jeszcze bardziej luksusowy Equus w rodzimej Korei cieszą się dużą jak na tę klasę popularnością. Również w Ameryce ich sprzedaż stale się rozwija. Jednak w Europie klienci cały czas pamiętają Hyundaie sprzed lat i nie kojarzą tej marki z prestiżem. Z tego powodu koreański koncern zdecydował się na stworzenie nowej marki Genesis, pod którą będzie oferowana cała gama modeli premium. Zatem Genesis będzie tym, czym Lexus dla Toyoty i Audi dla Volkswagena.
Na początek pod skrzydła nowej marki trafią dwa najbardziej luksusowe modele Hyundaia, a do 2020 roku w ofercie ma się znaleźć 6 nowych samochodów. Według zapewnień przedstawicieli koncernu, mają one stać się silną konkurencją dla uznanych producentów luksusowych aut. Genesisy mają być innowacyjne, eleganckie i komfortowe dla użytkownika.
Zdradzono też, że symbolem nowej marki ma być nieco zmienione skrzydlate logo aktualnego Hyundaia Genesis. Wzorując się już na niemal wszystkich producentach premium, koreańska firma będzie korzystać z systemu alfanumerycznego do nazywania swoich samochodów. Każdą liczbę odpowiednią do klasy samochodu poprzedzi litera G. Np. flagowy model prawdopodobnie będzie nosił nazwę G90.
Za stylistykę Genesisów będzie odpowiadał Luc Donckerwolke, który wcześniej pracował jako projektant w Bentleyu, Audi i Lamborghini. Jego praca będzie nadzorowana przez Petera Schreyera. Ten duet u sterów pozwala wierzyć, że efekt końcowy okaże się wart uwagi. Donckerwolke jest kolejnym znanym nazwiskiem, które Hyundai „podbiera” europejskim producentom.
Oddzielenie osobnej marki na pewno jest kluczowym elementem w planie walki o bogatszych klientów. Hyundai od lat poprawia jakość swoich samochodów i zdecydowanie ma czym konkurować. Jednak w ostatnim czasie na rynku premium pojawiło się bardzo dużo nowych modeli i Genesis nie będzie musiał walczyć tylko z niemiecką trójką, ale też z Lexusem, Infiniti, Cadillakiem, Alfą Romeo, Maserati i Jaguarem.
sj, moto.wp.pl