Rada FIA na spotkaniu w Barcelonie zatwierdziła zmiany dotyczące kolejnego sezonu Formuły 1. Główne nowinki to modyfikacja przebiegu trzydniowych sesji Grand Prix.
W piątki odbywać się będą dwa 90-minutowe treningi. Zespoły będą mogły wystawiać w nich trzeciego kierowcę. W jednej sesji będą jednak uczestniczyć tylko dwa bolidy danej drużyny.
Zmieniono również zapisy dotyczące karania za nieplanowaną zmianę silnika. Jednostka napędowa musi być używana w dwóch wyścigach GP, ale w przypadku awarii podczas piątkowej sesji treningowej, jej wymiana nie będzie wiązała się z karą w postaci przesunięcia na dalsze miejsce startowe.
W związku z tym, że w sezonie 2007 będzie tylko jeden dostawca opon dla wszystkich ekip, zmniejszono do dwóch rodzaje opon jakie poszczególne teamy dostaną na wyścig. Zwiększono natomiast ich łączną liczbę - w piątki każdy kierowca będzie miał po cztery komplety, natomiast w pozostałe dni - po 10.
Wprowadzono również zmiany dotyczące pojawiania się na torze samochodu bezpieczeństwa. By kierowcy nie wykorzystywali takich okazji na szybką wizytę w pit stopie, zabroniono zjeżdżać do mechaników do czasu aż wszystkie pojazdy nie zbiorą się za wozem bezpieczeństwa.
Dodatkowo każdy bolid, który podczas obecności samochodu bezpieczeństwa straci w pit stopie okrążenie ma obowiązek wyprzedzenia całej grupy, nadrobienie okrążenia i ustawienie się na końcu stawki samochodów. Dopiero wtedy wznowiony zostanie wyścig.