Ford Nucleon

Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

/ 6Samochód o napędzie atomowym

Obraz
© zdjęcie producenta

W 1958 roku, gdy energia atomowa była na ustach każdej osoby rozmawiającej o przyszłości, Ford zaprezentował model samochodu napędzanego w ten sposób. Był to jedynie projekt w skali 3 do 8, ale do dzisiaj jest jednym z najbardziej widowiskowych i niesamowitych konceptów w historii. Z przodu samochodu umieszczono niewielką kabinę, a w miejscu długiego bagażnika znalazło się miejsce dla reaktora atomowego. Nazywał się Ford Nucleon i skutecznie rozbudził fantazję zmotoryzowanych.

Była to wizja odległej przyszłości, więc amerykańska marka nawet nie starała się podać szczegółów dotyczących napędu. Jedynie podano zasięg samochodu, który miał wynosić 5000 mil, czyli ponad 8000 km pomiędzy wymianami rdzenia, mającymi miejsce na odpowiednikach znanych nam stacji paliw. Przewidywano, że sam reaktor będzie zminiaturyzowaną wersją urządzenia montowanego między innymi na atomowych okrętach.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie