Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium S
None
Turbo-kosmetyka
Czas nieubłaganie brnie do przodu, więc i obecny Ford, mimo wciąż świeżej facjaty, musiał przejść delikatną korektę.
Turbo-kosmetyka
Różnice w stosunku do wersji sprzed liftingu nie powalają na kolana, ale i tak dodały autu świeżości. Na zewnątrz pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, ociekający chromem grill, a także delikatnie przeprojektowane zderzaki.
Turbo-kosmetyka
Zmiany są jednak na tyle powściągliwe, że jedynie wnikliwi obserwatorzy zwrócą na nie uwagę. Najbardziej rzucają się w oczy w nocy, gdy pierwszy prym wiodą diody. Sylwetka samochodu emanuje elegancją i stara się nawiązać swoim szykiem do konkurentów Premium, będących wciąż poza zasięgiem.
Turbo-kosmetyka
Niezależnie od wybranej opcji, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie, będąc tym samym jednym z najlepiej jeżdżących samochodów w swojej klasie. Martwi jedynie spalanie, które w przypadku turbodoładowanej EcoBoosta, prezentuje co najwyżej średni poziom. W mieście nie powinny dziwić wyniki rzędu 12-14 litrów, zaś w trasie 8-9. W zamian otrzymujemy jednak dostatek mocy w każdym zakresie obrotów.
Turbo-kosmetyka
4-cylindrowy motor zastąpił 2,5 T, który nie sprostał wymaganiom norm Euro 5. Do jego największych zalet należy zakwalifikować dobrą elastyczność i niemal niesłyszalną pracę. Na biegu jałowym, jedynie obrotomierz nieśmiało wskazuje na minimalny wysiłek sekwencyjnego układu wtryskowego, podającego paliwo nawet pod ciśnieniem 200 barów. Do tego dołożono jeszcze system niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla wałków sterujących zaworami dolotowymi i wydechowymi.
Turbo-kosmetyka
Różnice w stosunku do wersji sprzed liftingu nie powalają na kolana, ale i tak dodały autu świeżości. Na zewnątrz pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, ociekający chromem grill, a także delikatnie przeprojektowane zderzaki.
Turbo-kosmetyka
Zmiany są jednak na tyle powściągliwe, że jedynie wnikliwi obserwatorzy zwrócą na nie uwagę. Najbardziej rzucają się w oczy w nocy, gdy pierwszy prym wiodą diody. Sylwetka samochodu emanuje elegancją i stara się nawiązać swoim szykiem do konkurentów Premium, będących wciąż poza zasięgiem.
Turbo-kosmetyka
Równie ciekawie prezentuje się przedział pasażerski. Widać, że konstruktorzy położyli duży nacisk na maksymalne dopieszczenie wszelkich szczegółów i zapewnienie jak największej wygody podróżującym. Przestronne wnętrze oferuje wystarczającą przestrzeń dla czwórki pasażerów, rozpieszczając ich wieloma udogodnieniami.
Turbo-kosmetyka
Podgrzewana kanapa jak i przyzwoicie wyprofilowane, elektrycznie sterowane fotele o zbyt krótkim siedzisku, wydajna dwustrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy rozruch samochodu, czy bardzo dobry system audio, to tylko niektóre z różnorodnych opcji. Inżynierowie zagwarantowali również możliwość podłączenia zewnętrznych nośników danych. W chłodzonym schowku, znajdują się wejścia na iPod'a, tudzież inne multimedialne odtwarzacze. Dla każdego coś dobrego. Brakuje tylko monitorów DVD w zagłówkach, pochłaniających dzieci bez reszty.
Turbo-kosmetyka
Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.
Turbo-kosmetyka
Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.
Turbo-kosmetyka
Przy okazji drobnych modernizacji, poprawiono również jakość zastosowanych materiałów. Deskę rozdzielczą w znacznej części pokrywają miękkie w dotyku plastiki, tworzące harmonijną całość. Szkoda, że zachodzi tak duże podobieństwo projektowe kokpitów między poszczególnymi modelami Forda.
Turbo-kosmetyka
Serce Forda sprzęgnięto z nową przekładnią automatyczną, dysponującą dwoma sprzęgłami. Ta występująca od niedawna w palecie producenta nowość, świetnie sprawdza się w codziennej eksploatacji. Biegi zmienia szybko, a w razie nagłej potrzeby wyprzedzenia innego pojazdu, błyskawicznie zrzuci w dół kilka przełożeń. Gdy zapałamy chęcią wykorzystania prawej ręki do szybszego przyrostu prędkości, pozostaje nam możliwość operowania lewarkiem w trybie sekwencyjnym. Niestety minus za brak łopatek przy kierownicy, znacznie zwiększających frajdę z jazdy.
Turbo-kosmetyka
Widać, że konstruktorzy położyli duży nacisk na maksymalne dopieszczenie wszelkich szczegółów i zapewnienie jak największej wygody podróżującym. Przestronne wnętrze oferuje wystarczającą przestrzeń dla czwórki pasażerów, rozpieszczając ich wieloma udogodnieniami.