Pogromca krętych dróg
Dopełnieniem dobrych osiągów i dynamiki jest armia elektronicznych stróżów, wspomagających i chroniących kierowcę. Dlaczego nowy Focus ST tak dobrze prowadzi się w zakrętach? Odpowiedzią, po części, jest zupełnie nowy układ kierowniczy (Ford Sport Steering System), z elektrycznym wspomaganiem i przekładnią zębatkową o zmiennym przełożeniu. Mniej czuły podczas jazdy na wprost, ale bardzo precyzyjny podczas pokonywania zakrętów. Dzięki niemu na wąskich serpentynach lub w ostrych zakrętach kierowca bez problemu radzi sobie z pojazdem, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Do tego jest jeszcze, specjalnie skalibrowane, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS), które wykrywa nadmierne siły, oddziałujące na układ kierowniczy podczas przyspieszania i przeciwdziała im, przy pomocy zmodyfikowanej wersji układu kompensacji (TSC). Jeśli koła są skręcone zbyt mocno, system delikatnie je naprostuje. To samo zrobi, jeżeli kierowca będzie wychodzić z zakrętu na skręconych kołach. W ten sposób eliminowane
jest zjawisko „płużenia” przodem auta.