Ford Focus ST
Pogromca krętych dróg
None
Riwiera Francuska to doskonałe miejsce do poznawania sportowego samochodu. Skaliste wybrzeże pełne jest malowniczo płożonych, krętych dróg. Serie ciasnych zakrętów oraz prostsze odcinki, pozwalają w pełni sprawdzić możliwości silnika, układu kierowniczego, zawieszenia i hamulców. W okolicach Nicei mieliśmy okazję przekonać się, jak jeździ najnowszy Ford Focus ST. Serię „Sport Technologies”, Ford wprowadził w Europie w 1997 roku. Emblemat ST oznacza, że mamy do czynienia ze zmodyfikowaną, usportowioną wersją popularnego modelu.
To poważny konkurent, nawet dla Subaru Imprezy WRX STi, która - choć z napędem na wszystkie koła i o 50 KM mocniejsza - kosztuje ok. 210 000 zł. W tyle pozostaje też 260-konna Mazda MPS z ceną na poziomie 123 000 zł. Minimalnie tańszy od Focusa ST jest pięciodrzwiowy Volkswagen Golf GTI (cena: 107.420 zł), ale dysponuje słabszym o 40 KM silnikiem. Mocnemu Fordowi bliżej zatem do Golfa R, który w podstawowej wersji kosztuje aż 137 520 zł, ale oferuje napęd na wszystkie koła i o 20 KM większą moc.