Najmocniejszy seryjny Focus w historii
Ford podał szczegóły techniczne modelu Focus RS. Samochód będzie posiadał napęd na cztery koła Ford Performance All Wheel Drive oraz 2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM.
System napędu na cztery koła oparto na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych znajdujących się po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem momentu obrotowego na przednią i tylną oś, ale także pomiędzy prawe i lewe koło tylnej osi, zależnie od sytuacji na drodze. Do tylnej osi może być dostarczone maksymalnie 70 proc. momentu obrotowego, z czego do 100 proc. może otrzymać oddzielnie każde z tych kół. Podczas pokonywania zakrętu tylny mechanizm różnicowy przekierowuje siłę napędową do koła zewnętrznego, opierając się na takich danych, jak kąt skrętu kierownicy, przyspieszenie boczne, odchodzenie z obranej przez kierowcę trajektorii i prędkość.
Wśród innych szczególnych cech układu jezdnego należy wymienić sportowe zawieszenie z twardszymi sprężynami (o 33 proc. z przodu i o 38 proc. z tyłu) i stabilizatorami przechyłu/. Amortyzatory posiadają dwa przełączane tryby pracy, a układ kierowniczy wyposażono w elektryczne wspomaganie i krótsze drążki. Usztywnieniu poddano także tylną ramę pomocniczą oraz tylną strukturę nadwozia.