Ford Focus Rallycross
None
Ford Focus Rallycross
Prześwit można regulować dzięki wyczynowemu zawieszeniu.
Ford Focus Rallycross
Stary, kontra nowy - obie generacje Focusów nie różnią się wiele także w wyczynowym wydaniu.
Ford Focus Rallycross
Napęd na wszystkie koła pozwala pokonywać zakręty efektownymi poślizgami.
Ford Focus Rallycross
Samochód porusza się na 17-calowych felgach Compomotive, które wykonano z magnezu.
Ford Focus Rallycross
Drapieżnik wyłaniający się z mroku... Rallycrossowy Focus ma 525 KM, a do "setki" rozpędza się w 2.9 sekundy!
Ford Focus Rallycross
Komora silnika została szczelnie wypełniona przez osprzęt 525-konnego motoru.
Ford Focus Rallycross
W bagażniku ukryto chłodnicę wody oraz 2 wentylatory.
Ford Focus Rallycross
Seryjna pozostała jedynie górna część deski rozdzielczej.
Ford Focus Rallycross
Maksymalne bezpieczeństwo - budując auto oszczędzano na masie, ale nie na zabezpieczeniach.
Ford Focus Rallycross
Spojler wprost od auta WRC. W tylnej klapie znajduje się wylot powietrza z chłodnic.
Ford Focus Rallycross
Zastosowanie pasów z duraluminiowymi sprzączkami obniżyło masę Focusa o ponad 1 kg.
Ford Focus Rallycross
Duża ilość zastrzałów gwarantuje, że nawet wielokrotne dachowanie nie zmiażdży karoserii.
Ford Focus Rallycross
Zamszowa kierownica, wielopunktowe pasy, fotel kubełkowy, sekwencyjna skrzynia, hydrauliczny "ręczny", regulowany korektor siły hamowania, włącznik systemu gaśniczego i klatka bezpieczeństwa - przeznaczenie auta nie budzi wątpliwości.
Ford Focus Rallycross
W przypadku tego Focusa za sztywność nadwozia nie odpowiadają odpowiednie wyprofilowania karoserii, ale rozbudowana klatka bezpieczeństwa.
Ford Focus Rallycross
Potężny wał napędowy, wyjątkowo mocne wahacze, a także płyta pod tylnym mostem gwarantują, że auto nie ulegnie awarii podczas zawodów. Układ wydechowy ma 3 cale.
Ford Focus Rallycross
Samochód w fazie konstruowania - błotniki, klapy, zderzaki, drzwi pasażera i progi wytłoczono z włókien sztucznych.
Ford Focus Rallycross
Cała karoseria jest wzmocniona przez rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, która jest identyczna, jak w autach WRC.
Ford Focus Rallycross
Z seryjnego auta został jedynie dach i podłoga. Ale nawet te części są zmodyfikowane - wykonano je z cieńszych blach.
Ford Focus Rallycross
Ciśnienie doładowania wynosi 2 bary. Samochód został wyposażony w system gaśniczy.