Ford Escort Mk II
None
Ford Escort Mk II
Nadwozie zostało poddane gruntownej renowacji. Zmiany mechaniczne sprawiły, że Escortowi nie straszne pojedynki nawet z Porsche 911!
Ford Escort Mk II
220 KM pod maską katapultuje "Dziada" do setki w zaledwie 5 sekund! Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, ale na torze driftingowym i tak nie sposób wycisnąć więcej.
Ford Escort Mk II
Po kilkunastu minutach poślizgowej jazdy tylne opony o wymiarach 175/50 R13 nadają się tylko i wyłącznie na śmietnik.
Ford Escort Mk II
26-letni "Dziad" ma na swoim koncie sukces w najbardziej prestiżowych zawodach w Europie - Drift Challenge & Competition.
Ford Escort Mk II
Odpowiednie ustawienie geometrii zawieszenia pozwala niemalże łamać prawa fizyki podczas pokonywania zakrętów kilkudziesięciometrowymi poślizgami.
Ford Escort Mk II
Klatka bezpieczeństwa poprawiła sztywność nadwozia, co zauważalnie odbiło się na precyzji prowadzenia Forda.
Ford Escort Mk II
Mania driftingu rozpoczęła się w Japonii i sukcesywnie ogarnia cały świat. Nic dziwnego - sport jest relatywnie tani, ale również wyjątkowo efektowny.
Ford Escort Mk II
Lekki tył nadwozia jest posłuszny komendom wydawanym przy pomocy pedału gazu oraz dźwigni hamulca ręcznego.
Ford Escort Mk II
Pełna kontra kierownicą jest nieodzownym elementem kontrolowanego poślizgu.
Ford Escort Mk II
Zaspawanie tylnego mechanizmu różnicowego sprawiło, że tylne koła kręcą się z jednakową prędkością, co ułatwia pokonywanie zakrętów poślizgami.
Ford Escort Mk II
Drifting zrodził się w Japonii. Istotą sportu jest pokonywanie zakrętów jak najdłuższymi poślizgami.
Ford Escort Mk II
Efektowność przejazdu ocenia zespół sędziów. W driftingu nie mierzy się czasu - długość pokazu jest ograniczona tylko przez fantazję zawodnika oraz dystans na jakim oceniane są popisy.
Ford Escort Mk II
Do driftowania nadaje się praktycznie każdy pojazd z napędem na tylną oś. Aby efektownie pojechać na suchym asfalcie, potrzebne jest przynajmniej 150 KM pod maską.
Ford Escort Mk II
Escort miał być tani, a zarazem zabójczo skuteczny. Kombinacja nowoczesnego silnika i wiekowej karoserii przyniosła oczekiwany rezultat.
Ford Escort Mk II
Obniżony prześwit oraz powiększony rozstaw kół gwarantują pełną stabilność nawet w głębokim poślizgu.
Ford Escort Mk II
16-zaworowy silnik o pojemności dwóch litrów przeszczepiono ze znacznie nowszego Forda. Turbodoładowanie zapewnia 220 KM oraz ponad 300 Nm.
Ford Escort Mk II
Kubełkowe fotele i wielopunktowe pasy bezpieczeństwa sprawiają, że ciało zawodnika w ogóle się nie przemieszcza. Można się więc skupić na operowaniu zamszową kierownicą oraz dozowaniu gazu.
Ford Escort Mk II
Maciej Polody - najlepszy drifter w Polsce. Kierowca z Poznania niegdyś startował w wyścigach, a od kilku lat poświęca swój czas najbardziej efektownej formie sportu motorowego.