Ford Escort Cosworth
None
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Kubełkowy fotel wraz z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa idealnie zespala kierowcę z samochodem, co ułatwia wyczucie zachowania auta oraz zwiększa bezpieczeństwo w przypadku kolizji.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Turbosprężarka Garreta ma średnicę 65 mm. Wirnik jest podparty na łożykach kulkowych, a olej doprowadzany do sprężarki jest oczyszczny przez dodatkowy filtr.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wsiadanie jest utrudnione przez solidną klatkę bezpieczeństwa, wykonaną z rur o średnicy 40 mm.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
W bagażniku umieszczono sportowy zbiornik paliwa firmy ATL o pojemności 84 litrów, chłodnicę oleju, oraz zbiornik suchej miski olejowej.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
18-calowe felgi OZ zostały wykoanane ze stopu magnezu. Są lżejsze, a jednocześnie bardziej wytrzymałe od aluminiowych odpowiedników.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Mimo dość niepozornego wyglądu, silnik dostał gruntownie zmodernizowany i po zmianach rozwija 535 KM i 650 Nm. Pochłania do 85 litrów paliwa, ale na szczęście wystarcza mu benzyna 98 oktanowa.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Przed kierowcą umieszczono tzw. "Stacka" - czyli sportowy obrotomierz, połączony z wielofunkcyjnym wyświetlaczem, informujący m.in. o temperaturze płynu chłodzącego, oleju oraz ciśnieniu w układzie smarowania. Pomiar prękości jest realizowany w oparciu o średnicę koła. Możliwości silnika sprawiają, że wyświetlana wartość może przekraczać 250 km/h.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wizualnie nadwozie nie różni się wiele od seryjnej wersji Cosworth. Modyfikacji uległy zderzaki oraz spojler, który pochodzi obecnie z wersji WRC. Również maska, tylna klapa, drzwi pasażera oraz szyby boczne i tylna są wykonane z lekkich materiałów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Na desce rodzielczej umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania (max. 2.1 bara), ciśnienia płynu chłodzącego, wyświetlacz załączonego biegu oraz monitor składu mieszanki - zbyt uboga może błyskawicznie zniszczyć silnik.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wyposażenie deski rozdzielczej ograniczono do minimum. Obecnie są to głównie włączniki większości mechanizmów. Zamszowa kierownica zapewnia pewny chwyt, a jej osadzenie ułatwia wykonywanie szybkich manewrów.
<a href=http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8102115,wiadomosc.html><b>Ford Escort Cosworth</b></a>
Wyposażenie umieszczone w bagażniku oddzielono od kabiny taflą poliwęglanu. Rozbudowanie klatki bezpieczeństwa z tyłu nadwozia ma na celu głównie nadanie sztywności całej konstrucji, co poprawia prowadzenie. Pod pokrywą znajdowała się do niedawna skrzynia biegów.