Do 1946 Focusów i 77 Focusów C-MAX, objętych na polskim rynku kampaniami serwisowymi z października i grudnia 2009 roku, dołączyło 371 kolejnych samochodów.
Nadmierna korozja elementów układu chłodzenia silnika, występująca w krajach, gdzie na drogach zimą wykorzystywane są duże ilości soli, może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, doprowadzając nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących.
Zagrożenie tą usterką występuje również w Focusach wyprodukowanych w następujących zakładach i okresach produkcji:
– 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Saarlouis 1/1/2006 - 31/5/2006
– 1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Saarlouis 1/6/2006 - 25/1/2007;
– 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe St. Petersburg 1/1/2006 - 31/5/2006;
– 1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, St. Petersburg 1/6/2006 - 25/1/2007;
– 1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Valencia 1/1/2006 - 31/5/2006;
– 1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Valencia 1/6/2006 - 25/1/2007.
Posiadacze wymienionych pojazdów zostaną powiadomieni o usterce i zaproszeni do serwisów na bezpłatny montaż dodatkowych wiązek przewodów i osłony chroniącej przed przedostawaniem się wody i powstawaniem korozji.
[
]( http://www.carfocus.pl )