W opiniach konsumentów marka Fiat odnotowała jeden z największych wzrostów pod względem chęci posiadania. Tak wynika z najnowszego rankingu "Brand Desire 2012" opublikowanego przez należącą do M&C Saatchi firmę konsultingową Clear.
Doroczny ranking analityków firmy Clear tym razem został oparty na badaniu, które obejmowało 555 globalnych marek, a udział w nim wzięło ponad 22 tys. konsumentów z 6 państw na 4 kontynentach. Respondenci usłyszeli m.in. takie pytania jak: "Czy jest to marka, w przypadku której jesteś dumny, że jesteś z nią kojarzony?" oraz "Czy jest to marka, której pożądasz?".
Po przeanalizowaniu odpowiedzi poznaliśmy wynik - Fiat znalazł się w pierwszej piątce najlepszych marek w 2012 roku, zyskując aż 10 proc. w oczach konsumentów na całym świecie w porównaniu do zestawienia z 2011 roku.
- Tak znakomitą poprawę pozycji w światowym rankingu marek koncern Fiat zawdzięcza między innymi odmłodzeniu wizerunku i palety modelowej - powiedział Wojciech Masalski, Dyrektor Handlowy Fiat Auto Poland. - Oferujemy klientom atrakcyjne stylistycznie, ekologiczne, bezpieczne i wypełnione najnowszymi technologiami samochody za rozsądną cenę. Najlepszym tego przykładem jest Nowa Panda, na którą tylko we Włoszech złożono już ponad 14 tys. zamówień, a na polskim rynku samochód pojawi się w najbliższych tygodniach. Liczymy na równie gorące przyjęcie, jak jej poprzedniczki. Duże nadzieje wiążemy też z nowym modelem, Fiatem 500L, którego zaprezentujemy w marcu na targach w Genewie a w sprzedaży pojawi się w czwartym kwartale 2012 r.