| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17911/strada-fiat-premiera-03.jpeg',550,413) ) |
| --- | Auto adresowane jest głównie dla firm, oraz amatorów mniejszych lżejszych pickupów, którzy wykorzystywaliby przestrzeń ładunkową do przewozu motoru, desek surfingowych, czy motolotni…
W podwarszawskiej Jachrance zaprezentowano nowy model Fiata: Strada. Samochód produkowany w Brazylii klasyfikuje się jako lekki pickup o ładowności 700 kg, homologowany jako auto ciężarowe. Samochód oferowany jest wyłącznie jako auto dwumiejscowe, w dwóch wersjach kabiny: krótszej i dłuższej (pozwalającej mieścić część bagażu w części zamkniętej, za siedzeniami). Najważniejszy atrybut Strady, czyli skrzynia ładunkowa ma długość 1693 mm lub 1393 (zależnie od wersji kabiny). Szerokość maksymalna wynosi 1220 mm. Pojemność użytkowa (liczona do krawędzi skrzyni wynosi 1100 dm3 lub 800 dm3. Strada jest oferowana wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym – doskonałym zresztą i ekonomicznym, produkowanym w Polsce motorem 1,3 Multijet. Moc maksymalna 85 KM i moment 200 Nm wystarczają, by Strada mogła się poruszać dość dynamicznie: przyspieszenie od 0 do 100/km/h zabiera 13,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 165 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,3 l/100 km.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17911/strada-fiat-premiera-02.jpeg',550,413) ) |
| --- | Auto nie ma więc wiele wspólnego z terenowymi pojazdami typu pickup w rodzaju Mitsubishi L200, czy Toyoty Hilux. Porównywać możnaby je raczej do Poloneza Trucka, czy Skody pickup znanej choćby ze służby w zakładających blokady oddziałach straży miejskiej. Fiat Strada jest adresowany głównie do firm przewożących towary o dużych gabarytach (okna, rośliny, elementy konstrukcyjne, itp.). Specjaliści Fiata wycenili podstawową wersję Strady na 52300 zl (brutto). Za lepiej wyposażoną wersję o dłuższej kabinie zapłacić trzeba 57100 zł. Cena wydaje się wysoka, ale zważyć trzeba, że otrzymujemy za nią auto napędzane dieslem.