Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Fiat wprowadza na rynek gruntownie zmodernizowany model Panda, a jednocześnie kontynuuje sprzedaż samochodu drugiej generacji, który dla odróżnienia otrzymał oznaczenie Classic.
Niedługo Fiat Panda Classic pojawi się też w Polsce. Będzie też Panda III generacji. Druga generacja modelu zadebiutowała w roku 2003, rozpoczynając niezwykle udaną karierę handlową, która została ukoronowana m.in. zdobyciem prestiżowej nagrody Car of the Year 2004.
Na bazie Pandy, wytwarzanej w zakładach Fiat Auto Poland w Tychach, koncern stworzył całą rodzinę aut o rozwiązaniach technicznych i standardzie wykonania godnych wyższej kategorii (Fiat 500, Lancia Ysilon). W roku 2007 z linii produkcyjnych zjechała milionowa Panda II, 2-milionowy egzemplarz w roku 2011, a łączna liczba samochodów obu generacji sprzedanych na rynkach świata wynosi około 6 milionów egzemplarzy.
Pomimo debiutu rynkowego Pandy III generacji Fiat liczy na to, że wytwarzana w Polsce Panda II, oznaczona teraz jako Classic, nadal może liczyć na zainteresowanie potencjalnych klientów. Dlatego postanowiono kontynuować sprzedaż tego auta, jednak gama produktowa została uproszczona do jednego poziomu wyposażenia, sześciu kolorów nadwozia oraz czterech wersji silnikowych.
Fiat Panda Classic występuje w wersji z napędem na przednią oś lub jako auto 4x4 (Climbing).
Jak poinformowała nas firma Fiat Auto Poland, Panda Classic zadebiutować ma na polskim rynku w pierwszym kwartale bieżącego roku. Zachowa niską cenę modelu drugiej generacji.
(źródło samar.pl)