Fiat 500L 0.9 TwinAir
None
Włosi wiążą z pięćsetką ogromne nadzieje. Mały Fiat 500 sprzedał się w zeszłym roku w blisko 100 tysiącach egzemplarzy w Stanach, a jego większy brat 500L już znalazł ponad 40 tysięcy nabywców na Starym Kontynencie. Południowoeuropejski koncern zamierza pojawić się na większości rynków, a w sukcesie ma pomóc szeroka paleta jednostek napędowych. Do oferty właśnie dołączył 105-konny silnik benzynowy o pojemności niecałego litra i diesel 1.6 MultiJet o tej samej mocy.
500L nie będzie mieć łatwego życia w segmencie miejskich minivanów. Najgroźniejszy rywal w postaci Forda B-Maxa, od kilku miesięcy stara się przekonać klientów do kupienia auta z przesuwnymi drzwiami tylnymi i brakiem środkowego słupka. C3 Picasso wkrótce zostanie zmodernizowany, ale i tak kusi ceną i przestronnym wnętrzem. Fiat stawia na atrakcyjny design i małe, z założenia oszczędne silniki. Czy taka strategia przyniesie sens? Po wynikach sprzedaży, widać, że tak. Plany dotyczące Polski przewidują kilkaset egzemplarzy rocznie w rękach nowych nabywców.