Ferrari F12tdf
Limitowana edycja Ferrari F12tdf, to ekskluzywna wersja modelu F12 Berlinetta, a włoski producent przygotuje ją w liczbie zaledwie 799 sztuk.
Ferrari F12tdf
Limitowana edycja Ferrari F12tdf, to ekskluzywna wersja modelu F12 Berlinetta, a włoski producent przygotuje ją w liczbie zaledwie 799 sztuk.
Ferrari F12tdf
Skrót "tdf" z pewnością nie odnosi się do wersji silnikowej (nie jest to turbodiesel), ani też nie jest to samochód na pedały, gdyby komuś skojarzył się z kolarskim wyścigiem Tour de France. Aczkolwiek w tym drugim przypadku jest się dużo bliżej prawdy.
Ferrari F12tdf
Tour de France to także nazwa samochodowego wyścigu wytrzymałościowego, rozgrywanego w latach 50. i 60. XX w, w którym Ferrari 250 GT Berlinetta odniosło cztery zwycięstwa pod rząd.
Ferrari F12tdf
Limitowana wersja napędzana jest widlastą "dwunastką" o pojemności 6,3 l i rozwijającą moc 780 KM (podniesioną o 40 km w stosunku do bazowego modelu). Auto wyposażono także w specjalny system sterowania kół tylnej osi Virtual Short Wheelbase. Zintegrowano go z pozostałymi układami kontroli trakcji i bezpieczeństwa tak, aby zapewniał jak najprecyzyjniejsze prowadzenie, zwłaszcza w zakrętach oraz przy wysokich prędkościach.
Ferrari F12tdf
F12tdf ma także zwiększony o 87 proc. docisk aerodynamiczny, co pozwala na jeszcze szybsze pokonywanie zakrętów. Jest o ponad 100 kg większy niż w bazowej wersji i wynosi 230 kg przy 200 km/h.
Ferrari F12tdf
Ponadto auto odchudzono o 110 kg, dzięki zastąpieniu wielu elementów nadwozia i wnętrza komponentami karbonowymi, przeprojektowano pod kątem aerodynamicznym nadwozie, dokonano kilku modyfikacji w kabinie i poprawiono układ przeniesienia napędu. Skrócono także przełożenia w skrzyni biegów, co pozwoliło na przyspieszenie zmiany przełożeń o 30 proc. "w górę" i o 40 proc. przy redukcji.
Ferrari F12tdf
Dzięki temu Ferrari F12tdf przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s, a 200 km/h osiąga w 7,9 sek. Za zatrzymanie auta odpowiada układ hamulcowy zaczerpnięty z LaFerrari, dzięki czemu nowy model ze 100 km/h zatrzymuje się na dystansie 30,5 m, a na wyhamowanie z 200 km/h potrzebuje zaledwie 121 m.