Ferrari F12tdf

Limitowana edycja Ferrari F12tdf, to ekskluzywna wersja modelu F12 Berlinetta, a włoski producent przygotuje ją w liczbie zaledwie 799 sztuk.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Limitowana edycja Ferrari F12tdf, to ekskluzywna wersja modelu F12 Berlinetta, a włoski producent przygotuje ją w liczbie zaledwie 799 sztuk.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Skrót "tdf" z pewnością nie odnosi się do wersji silnikowej (nie jest to turbodiesel), ani też nie jest to samochód na pedały, gdyby komuś skojarzył się z kolarskim wyścigiem Tour de France. Aczkolwiek w tym drugim przypadku jest się dużo bliżej prawdy.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Tour de France to także nazwa samochodowego wyścigu wytrzymałościowego, rozgrywanego w latach 50. i 60. XX w, w którym Ferrari 250 GT Berlinetta odniosło cztery zwycięstwa pod rząd.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Limitowana wersja napędzana jest widlastą "dwunastką" o pojemności 6,3 l i rozwijającą moc 780 KM (podniesioną o 40 km w stosunku do bazowego modelu). Auto wyposażono także w specjalny system sterowania kół tylnej osi Virtual Short Wheelbase. Zintegrowano go z pozostałymi układami kontroli trakcji i bezpieczeństwa tak, aby zapewniał jak najprecyzyjniejsze prowadzenie, zwłaszcza w zakrętach oraz przy wysokich prędkościach.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

F12tdf ma także zwiększony o 87 proc. docisk aerodynamiczny, co pozwala na jeszcze szybsze pokonywanie zakrętów. Jest o ponad 100 kg większy niż w bazowej wersji i wynosi 230 kg przy 200 km/h.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Ponadto auto odchudzono o 110 kg, dzięki zastąpieniu wielu elementów nadwozia i wnętrza komponentami karbonowymi, przeprojektowano pod kątem aerodynamicznym nadwozie, dokonano kilku modyfikacji w kabinie i poprawiono układ przeniesienia napędu. Skrócono także przełożenia w skrzyni biegów, co pozwoliło na przyspieszenie zmiany przełożeń o 30 proc. "w górę" i o 40 proc. przy redukcji.

/ 7Ferrari F12tdf

Obraz
© zdjęcie producenta

Dzięki temu Ferrari F12tdf przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s, a 200 km/h osiąga w 7,9 sek. Za zatrzymanie auta odpowiada układ hamulcowy zaczerpnięty z LaFerrari, dzięki czemu nowy model ze 100 km/h zatrzymuje się na dystansie 30,5 m, a na wyhamowanie z 200 km/h potrzebuje zaledwie 121 m.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka