Ferrari F12 Berlinetta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Informacje podane przez Ferrari robią wrażenie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła