Ferrari F12 Berlinetta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Informacje podane przez Ferrari robią wrażenie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

/ 7Najszybsze i najmocniejsze w historii

Obraz
© zdjęcie producenta

Włoska marka przedstawiła długo oczekiwanego następcę modelu 599. Założenia pozostały bez zmian - silnik z przodu i dwa miejsca we wnętrzu. Cała reszta jednak jest nowa, a informacje podane przez Ferrari robią wrażenie.

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 6,3 l produkujący imponujące 740 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy równy 690 Nm. Co ważne - 80 proc. tego momentu jest dostępne jest od 2500 obr./min. Nowa aluminiowa konstrukcja nadwozia jest o 20 proc. sztywniejsza od tej stosowanej u poprzednika, a cały samochód waży 1525 kg. Ferrari chwali się, że dzięki przeprojektowaniu zawieszenia i skrzyni biegów środek ciężkości znajduje się niżej i został przesunięty do tyłu. Oznacza to, że mimo jednostki znajdującej się przed kierowcą 54 proc. ciężaru spoczywa na tylnej osi.

Wszystkie te zabiegi miały jeden cel - jak najlepsze osiągi. F12 Berlinetta przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 8,5 s. Ostateczny test samochód przeszedł na fabrycznym torze Fiorano, którego pętlę pokonał w 1 min 23 s - szybciej niż jakiekolwiek drogowe auto wcześniej.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka