Ferrari 812 Superfast

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

/ 6Najmocniejszy seryjny samochód w historii włoskiej marki

Obraz
© Materiały prasowe

Ferrari zaprezentowało następcę modelu F12 Berlinetta. Nowy samochód słynnej włoskiej marki, nazwany 812 Superfast, bazuje na poprzedniku, ale został bardzo mocno przeprojektowany – od nadwozia, przez silnik, po układ napędowy.

Najważniejsza zmiana objęła oczywiście jednostkę napędową. Urosła ona z 6,3 do 6,5 l. W efekcie wolnossący silnik V12 generuje okrągłe 800 KM przy 8500 obr./min. i 718 Nm przy 7000 obr./min. Oznacza to, że Ferrari 812 Superfast jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii marki. Jedynym mocniejszym modelem drogowym jest limitowane LaFerrari. Nazwa Superfast jest nieprzypadkowa. Nowy model osiąga 100 km/h w 2,9 s i rozpędza się do 340 km/h. Moc na koła jest przenoszona za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni.

W przypadki modelu 812 Superfast Ferrari po raz pierwszy zdecydowało się na zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Został on stworzony razem ze zmienioną elektroniką zarządzającą układem jezdnym. Poprawiono również układ tylnych kół skrętnych.

Nadwozie to spora niespodzianka. Choć jego kształt jest taki jak w przypadku F12, to już wszystkie panele są nowe i wyglądają wyraźnie inaczej. Oczywiście zmiany te są podyktowane nie tylko względami estetycznymi, ale też poprawiają właściwości aerodynamiczne. Do tego 812 Superfast posiada aktywne elementy z przodu, które ulepszają przyczepność, ale pozwalają też zmniejszyć opór powietrza.

Ferrari 812 Superfast zadebiutuje na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie i od razu będzie możliwe jego zamówienie. Cena ma być nieco wyższa niż w przypadku modelu F12, co oznacza kwotę powyżej 1 250 000 zł.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka