WAŻNE
TERAZ

Było spotkanie KOWR z Wielgomasem. Ujawniamy notatkę

Fabia S2000 na rajdzie Monte Carlo

None

Obraz

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

10 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

11 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

12 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

13 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

14 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

15 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

16 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

17 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

18 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

19 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

20 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy