Fabia S2000 na rajdzie Monte Carlo

None

Obraz

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

10 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

11 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

12 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

13 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

14 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

15 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

16 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

17 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

18 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

19 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

20 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka