F1: maszyna do wygrywania odchodzi

Po szesnastu sezonach startów Michael Schumacher żegna się z Formułą 1. Niemiec pozostanie jednym z symboli tego sportu. Nikt inny nie odniósł tylu sukcesów, nikt nie wzbudzał takich kontrowersji swoim zachowaniem na torze – pisze Rzeczpospolita.

Kiedy Schumacher, Fin Kimi Raikkonen i Robert Kubica wchodzili na podium po zakończeniu Grand Prix Włoch, pracownicy Ferrari roznosili po biurze prasowym jeszcze ciepły komunikat. Zespół ogłosił, że w przyszłym sezonie jego barw bronić będą Brazylijczyk Felipe Massa oraz Raikkonen. Dla światka Formuły 1 była to ostateczna odpowiedź na "zagadkę Schumachera".

Niemiec wielokrotnie podkreślał, że z włoską ekipą związany jest tak silnie, że nie wyobraża sobie przejścia do innego zespołu. Wszelkie plotki łączące go np. z przejściem do BMW budziły śmiech zainteresowanych stron. Podejrzenia zamieniły się w pewność po niecałym kwadransie - Schumacher rozpoczął swoje wystąpienie na konferencji prasowej od ogłoszenia decyzji, którą podjął kilka miesięcy temu podczas wyścigowego weekendu w Indianapolis. Z końcem sezonu kończy się jego przygoda z Formułą 1 i wiele wskazuje na to, że będzie to odejście u szczytu sławy -po wygranej w Monzy ósmy tytuł mistrza świata jest w zasięgu ręki.

Początek XXI wieku to "era Schumachera" - startując w barwach Ferrari Niemiec zdominował wyścigową rywalizację w latach 2000 - 2004. Nawet gdy nie dysponował najlepszym bolidem w stawce, jak to miało miejsce np. w 2003 roku, talentem i sprytem nadrabiał braki sprzętowe. Jednak w pamięci kibiców na zawsze pozostaną nie tylko spektakularne zwycięstwa i kolejne tytuły mistrzowskie, ale także liczne kolizje i kontrowersyjne zajścia, w których Schumacher odgrywał główne role. Żaden inny kierowca nie spotkał się z tak wieloma zarzutami niesportowej jazdy, ale też nikt inny nie osiągnął w ponad 50-letniej historii Formuły 1 tego, co "Schumi". Niemiec jest rekordzistą pod względem liczby tytułów mistrzowskich, wygranych wyścigów, zdobytych punktów, startów z pierwszego pola.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę