Emocje górą - Honda S2000

Obraz
Obraz

Honda S2000 to roadster dla indywidualistów. Długa, nisko położona maska silnika, krótki tył, fotele osadzone przed tylną osią, czy brezentowy dach - to najważniejsze elementy, których oczekują entuzjaści tej nielicznej, ale bardzo prestiżowej grupy pojazdów. Jego największym atutem jest jednak zaawansowana technologia, uznawana za arcydzieło myśli technicznej.

Honda S2000 trafiła na rynek w kwietniu 1999 roku dla uczczenia 50 rocznicy wprowadzenia na rynek sportowego roadstera oznaczonego symbolem S, który w kolejnych latach był reprezentowany przez modele S500, S600 i S800. Jubileuszowy model przyćmił jednak sławą swoich poprzedników. Nowoczesny układ napędowy z wysokoobrotowym silnikiem stały się znakiem rozpoznawczym modelu i pozwoliły na zdobycie wielu cennych nagród, m.in. tytułu silnika roku w latach 2000-2004 w kategorii od 1.8 do 2 litrów.

Obraz

Honda została też doceniona przez miłośników prestiżowego programu TOP GEAR, którzy przez trzy lata z rzędu (2004-2006) wybierali model S2000 za dający największe zadowolenie z zakupu. Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Nowym Jorku miał miejsce światowy debiut inspirowanego samochodami wyścigowymi prototypu Hondy S2000 CR 2008.

Obraz

Samochód ma być sportową ikoną koncernu i zamontowano w nim bardzo wydajną jednostkę napędową o poj 2.2 litra i mocy 237 KM (przy 7 800 obr/min). Maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm osiągany jest przy tej samej prędkości obrotowej. Honda S2000 CR ma lżejszą, sztywniejszą konstrukcję i bardziej agresywną linię, co w konsekwencji pozwoliło na osiągnięcie lepszych czasów przejazdu, udoskonalenie balansu podwozia i polepszenie ogólnego wrażenia z jazdy.

Pojazd ma zadowolić klientów oczekujących sportowych wrażeń i chcących wypróbować swoje umiejętności np. na torze wyścigowym. Będzie go można kupić w Japonii i USA od jesieni. Samochód wyprodukowany zostanie w limitowanej liczbie 2 000 egzemplarzy, a jego cena będzie wyższa o około 5 000 USD.

Źródło: Samar

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025