Trwa ładowanie...

Elektryczny bolid Peugeot

Elektryczny bolid PeugeotŹródło: zdjęcie producenta
d39vxfq
d39vxfq

Peugeot zaprojektował nowy koncepcyjny dwumiejscowy roadster. Samochody z napędem elektrycznym powoli stają się coraz popularniejsze na rynku, dlatego producent by zostać zauważonym postawił na stylistykę i osiągi.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Auto nie jest odległym marzeniem marki, tylko realną propozycją którą można traktować jako demonstrację siły. Niska masa w połączeniu z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 340KM i napędem na 4 koła, pozwoliła na pobicie kilku rekordów przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Pojazd koncepcyjny rozwija prędkość 260km/h, co nie dziwi już dziś nikogo. Całe zamieszanie polega na tym, że na osiągnięcie prędkości maksymalnej potrzebuje tylko 6.6 sekundy. W porównaniu z tym, pierwszą setkę osiąga dość leniwie bo w 3.6s.

d39vxfq
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pojemność akumulatora Li-iOn jest dość standardowa - 30kWh. Producent określił zasięg auta na 450km, jednak nie sprecyzował w jakich warunkach zostało to zmierzone. Z całą tą baterią elektroniki auto waży mniej więcej tyle, co Daewoo Matiz - 750kg.

Niska masa jednobryłowego nadwozia została osiągnięta dzięki wykonaniu go z kompozytów węglowych o strukturze plastra miodu, co dodatkowo zwiększyło sztywność. W kompozytowym nadwoziu umieszczono punkty montażowe mechanicznych zespołów pojazdu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Gabaryty auta mogły by sprawiać problemy przy wsiadaniu, dlatego też inżynierowie zrobili coś co można nazwać przymocowaniem foteli do drzwi. Kierowca i pasażer podróżują w fotelach kubełkowych i są chronieni pałąkiem przeciwkapotażowym, co wydaje się naturalne przy braku dachu. Sterowanie autem zamiast kierownicą odbywa się przy pomocy dwóch drążków, niczym w radzieckim T34.

Auto powstało by uczcić 200-lecie istnienia firmy i zaprezentować niesamowite możliwości drzemiące w technologii napędu elektrycznego. Oryginalna konstrukcja przypomina wcześniejsze, wyraziste pojazdy koncepcyjne, takie jak choćby Asphalte czy 20Cup.

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj