Eisenberg Racing przygotowuje szalony motocykl z silnikiem V8 o mocy 500 KM 

200 KM w motocyklu to naprawdę dużo. Tę wartość minimalnie przekraczają tylko najszybsze seryjne maszyny na świecie. A co jeśli zamontować mocniejszy silnik? I to dużo mocniejszy. Tak 2,5 razy mocniejszy. Postanowili to sprawdzić Brytyjczycy z Eisenberg Racing. Ich motocykl ma silnik V8 i ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych.

Eisenberg V8Eisenberg V8
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Eisenberg Racing
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

W świecie motocykli co jakiś czas pojawia się projekt tak szalony, że aż trudno w niego uwierzyć. Zdecydowanie jednym z nich jest maszyna przygotowywana przez brytyjską firmę Eisenberg Racing. Jak twierdzą sami twórcy, prawdopodobnie jest to najbardziej ekstremalny motocykl w historii. Wszystko za sprawą silnika. Za napęd odpowiada jednostka V8. Jednak nie jest to przypadkowa konstrukcja, a stworzona specjalnie na potrzeby motocykla.

Oznacza to, że silnik ten jest stosunkowo kompaktowy i lekki, jak na jednostkę ośmiocylindrową. Nie mogło być mowy o wzięciu wielkiego V8 z amerykańskich samochodów i zbudowaniu motocykla dookoła niego. Takie rozwiązanie oznaczałoby sporą nadwagę i kiepskie właściwości jezdne. Dlatego zastosowana w Eisenbergu V8 (EV8) jednostka napędowa ma 3000 cm3 pojemności i waży 80 kg. Do tego zadbano o to, żeby charakterystyka jej pracy odpowiadała potrzebom jazdy na motocyklu.

Eisenberg V8
Eisenberg V8 © Materiały prasowe | Eisenberg

W konfiguracji wyścigowej (a zatem torowej) przy zastosowaniu paliwa E85 Eisenberg V8 ma oferować aż 500 KM przy 10 500 obr./min i 353 Nm. Przy ustawieniach drogowych i 98-oktanowej benzynie będzie to 420 KM. Podstawą konstrukcyjną silnika V8 w motocyklu firmy Eisenberg jest płaski wał korbowy (flatplane), który sprawdza się w jednostkach o stosunkowo małej pojemności. Podobne rozwiązanie stosuje Ferrari, używane było także w Formule 1. Wśród jego zalet trzeba wymienić dobrą reakcję na gaz i dostosowanie do pracy przy wysokich obrotach. Do tego dochodzi charakterystyczny dźwięk takiego silnika.

Najważniejszym założeniem przy tworzeniu motocykla Eisenberg V8 było to, aby posiadał on "normalną" wagę, długość i wysokość. I trzeba przyznać, że się to udało. Oczywiście rozstaw kół nie należy do najmniejszych, jednak całość nie wygląda pokracznie ani dziwnie. EV8 podczas testów osiągnął prędkość 333 km/h, a twórcy twierdzą, że powinien się rozpędzić do 362 km/h. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z nakedem. Przy zastosowaniu owiewek wynik ten może wynieść nawet ponad 400 km/h.

Eisenberg V8
Eisenberg V8 © Materiały prasowe | Eisenberg

Ten szalony projekt powstaje już blisko 5 lat i najbardziej imponujące jest to, że ma on mieć homologację drogową. Dzięki temu ma być najmocniejszym i najlżejszym "produkcyjnym" motocykle z silnikiem V8, jaki kiedykolwiek powstał.

Eisenberg V8
Eisenberg V8 © Materiały prasowe | Eisenberg
Eisenberg V8
Eisenberg V8 © Materiały prasowe | Eisenberg
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła