Trwa ładowanie...
d1m3sq5

Dynamiczny wzrost sprzedaży aut terenowych

d1m3sq5
d1m3sq5

Samochody terenowe stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W 2007 roku z salonów dealerskich wyjechało łącznie 18 651 pojazdów tego typu, a więc o 52,5% więcej niż w roku poprzednim.

Taki wynik pozwolił na zwiększenie udziału tej grupy aut w rynku krajowym z 5,1 do 6,4% i na awans w rankingu najpopularniejszych segmentów z szóstego na czwarte miejsce.

Czołówka segmentu tradycyjnie zdominowana jest przez samochody wyprodukowane w fabrykach koncernów wywodzących się z Japonii: Toyota (RAV4 - pierwsza pozycja, 3 149 szt.; Land Cruiser - siódma pozycja, 531 szt.), Suzuki (Grand Vitara - druga pozycja, 2 179 szt.; Jimny - ósma pozycja, 501 szt.), Honda (CR-V - trzecia pozycja, 1 942 szt.), Mitsubishi (Outlander - czwarta pozycja, 1 054 szt.), Nissan (X-Trail - piąta pozycja, 832 szt.), a także Subaru (Forester - szósta pozycja, 811 szt.).

Dopiero na dziewiątym miejscu uplasował się pierwszy w tym gronie „europejczyk” - BMW X3 (435 sztuk). Dziesiątą lokatę zajął Chevrolet Captiva (426 egzemplarzy).

d1m3sq5

W drugiej dziesiątce jest zupełnie inna sytuacja: tu znalazło się sześć aut o europejskim rodowodzie. Na 11-te miejsce awansował BMW X5 (413 sztuk, +304,9%; 34-ta lokata rok wcześniej), a tuż za nim jest Audi Q7 (400 sztuk, +51,5%; awans z 14-tej lokaty). Na 15-tej pozycji został sklasyfikowany Mercedes Klasy M (355 sztuk, +18,7%), a dalej Volvo XC90 (334 auta, +16,4%).

Komentarz firmy Toyota Motor Poland: „Na obecny sukces w segmencie 4x4 Toyota pracowała już od prawie 10 lat. RAV4, lider w grupie SUV w 2007 roku, jest już trzecią generacją popularnego modelu. Kiedy protoplasta linii wchodził do sprzedaży w Europie, nie było jeszcze mowy o modzie na tego typu auta. Większość kierowców z zaciekawieniem, ale i z dystansem przyglądała się samochodom stanowiącym skrzyżowanie klasycznej terenówki z dużym kombi. Dziś jest to jeden z najlepiej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Europie. Warto jedynie wspomnieć, iż w 2007 roku to właśnie grupa aut 4x4 zanotowała w Polsce największy wzrost sprzedaży! Tym bardziej jest nam miło, iż to RAV4 przewodzi tej stawce.

Rzeczywiście, RAV4 to sprawdzona i przemyślana konstrukcja dysponująca wysokim standardem bezpieczeństwa oraz, co potwierdzają ostatnie badania, świetną jakością wykonania, która rzutuje na bardzo wysoki poziom niezawodności.

RAV4 to również doskonały system inteligentnego napędu 4x4 oraz gama nowoczesnych i bardzo dynamicznych silników Diesla (takich samych, jakie produkowane są w polskich fabrykach Toyoty dla potrzeb innych europejskich modeli). Nic dziwnego, że wszystkie te cechy podparte przestronnym wnętrzem i ciekawą stylizacją sylwetki zagwarantował tak wielką przychylność polskich klientek i klientów salonów Toyoty.

d1m3sq5

Oceniając popularność RAV4, musimy pamiętać jeszcze o jednym - wysoka niezawodność tego modelu przekłada się na niską utratę wartości, a to gwarantuje uzyskanie dobrej ceny odsprzedaży. Nie trzeba tutaj wspominać, że bezwypadkowe i zadbane auta używane Toyoty bardzo szybko znajdują kolejnych nabywców”.

d1m3sq5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1m3sq5
Więcej tematów