Dwanaście wyjątkowych Veyronów

None

Obraz

/ 121. Veyron 16.4 - 2005 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

To w prostej linii następca równie udanego i wyjątkowego, choć nie tak sławnego, modelu EB110. Veyron 16.4 pokazał światu, jakie są obecne możliwości supersportowego i jednocześnie ekskluzywnego samochodu. W kwietniu 2005 roku stał się najszybszym, dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych, samochodem świata. Silnik o mocy 1001 KM, 8 litrów pojemności, 16 cylindrów, 2,5 sekundy do pierwszej setki oraz prędkość maksymalna na poziomie 407 km/h mówią same za siebie! Cena - 1,5 miliona dolarów.

/ 122. Veyron 16.4 Pur Sang - 2007 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni od standardowej wersji? Jego produkcja wyniosła tylko pięć sztuk! Cała magia polegała na tym, że nadwozia nie pokryto lakierem. Pozostało "nagie", czyste aluminium oraz włókno węglowe. Wnętrze również nieco zmodyfikowano. Masa była nieco niższa niż w standardzie. Cena - nieznana oficjalnie, około 2-3 milionów dolarów.

/ 123. Veyron Fbg par Hermes - 2008 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? Oczywiście drobiazgami. Z zewnątrz dodano 8-ramienne obręcze aluminiowe z logo "H" w centralnej części. Sama marka Hermes, to jedna z najbardziej ekskluzywnych firm specjalizujących się w wyrobach skórzanych. Nie dziwi zatem fakt, że wnętrze zostało właśnie przez nią zaprojektowane i wykonane. Dla przykładu, klamki do otwierania drzwi wykonano na wzór uchwytów toreb! Cena - 2,1 miliona dolarów.

/ 124. Veyron Sang Noir - 2008 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? Sang Noir oznacza Czarną Krew. Żartując sobie, można powiedzieć, że stworzono go dla Amerykanów, którzy nie zdążyli w Genewie kupić wersji Pur Sang. Nadwozie jest utrzymane w czerni. Jednym z nich na co dzień jeździ reżyser, Steven Spielberg! Cena nie została ujawniona, ale ponoć wynosiła około 2 milionów dolarów.

/ 125. Bugatti Veyron Bleu Centenaire - 2009 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Ta wersja w zasadzie różni się od seryjnej jedynie kolorystyką nadwozia i wnętrza. Auto powstało by uczcić 100-lecie założenia firmy Bugatti. Lakier jest dwukolorowy - a dokładniej rzecz ujmując - to dwie wersje błękitu, matowy i połyskujący. Znajdziemy także polerowane lusterka oraz wnętrze z jasnobeżową tapicerką. Cena - niecałe 2 miliony dolarów.

/ 126. Veyron L'Edition Centenaire - 2009 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Według pierwszych przecieków miał być napędzany wzmocnionym silnikiem o mocy 1350 KM. Niestety, nic z tego. Auto (dokładnie 4 egzemplarze) pomalowano za to na wzór legendarnego, wyścigowego Bugatti Type 35 z wczesnych lat 20-tych XX wieku. Cena 2 miliony dolarów. Silnik - bez zmian.

/ 127. Veyron Grand Sport - 2009 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? O ile wcześniejsze wersje zbytnio nie ingerowały w zmiany mechaniczne, czy konstrukcyjne, o tyle Grand Sport to wersja cabrio! Jednocześnie, w dniu premiery stała się najszybszym kabrioletem (choć rzetelniej powiedzieć - odkrytym autem) świata. Konieczne wzmocnienia konstrukcji spowodowały, że ta wersja była nieco cięższa, a odkryte nadwozie również zmniejszyło prędkość maksymalną. Silnik bez zmian. Cena - 2,2 miliona dolarów.

/ 128. Veyron Grand Sport Sang Bleu - 2009 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? W nadwoziu znalazło się polerowane aluminium, połączone z błękitnym włóknem węglowym. Błękitny kolor otrzymały także tylne wloty powietrza oraz nowe aluminiowe felgi. Auto zaprezentowano podczas Pebble Beach Concours d'Elegance. Podobno powstało 20 egzemplarzy, każdy po 2,3 miliona dolarów.

/ 129. Veyron Grand Sport Royal Dark Blue - 2010 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? Royal Dark Blue Special Edition to maska, monocoque i tylna część nadwozia wykonane z włókna węglowego, utrzymanym w kolorze Royal Dark Blue. Mocno go skontrastowano z bocznymi elementami i lusterkami wykończonymi w kolorze Arctic White. Wewnątrz dominuje błękit i biel. Do tego wszystkiego skórzana tapicerka Indigo przeszyta białą nicią. Auto zaprezentowano w Genewie. Silnik bez zmian. Cena 2,21 miliona dolarów.

10 / 1210. Veyron Grey Carbon Special Edition - 2010 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Auto zaprezentowano na tym samym salonie, co poprzednią wersję. Grey Carbon Special Edition wykończono jednak zupełnie inaczej. Dominuje szare włókno węglowe połączone z polerowanym aluminium w dolnej części nadwozia. Wewnątrz dominuje szary kolor z nićmi w kolorze srebrnym. Moc pozostała niezmieniona - 1001 KM. Cena 2 miliony dolarów.

11 / 1211. Veyron Super Sport - 2010 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

Czym się różni? W zasadzie wszystkim. Po pierwsze wzmocniono jednostkę napędową do 1200 KM, czyli o 199 KM więcej niż wszystkie poprzednie wersje. Założono większe intercoolery oraz turbosprężarki. Prędkość maksymalna to 431 km/h (choć później ograniczona do 415 km/h). Nieco zmodyfikowano nadwozie, zarówno w przedniej części jak i tylnej, tak aby aerodynamika sprawiała mniej problemów przy prędkościach maksymalnych. Cana - 2,4 miliona dolarów.

12 / 1212. Veyron Super Sport World Record Editon - 2010 r.

Obraz
© zdjęcie producenta

To w zasadzie topowa wersja Veyrona, czyli topowego, luksusowego samochodu sportowego świata. Zwykłą wersją Super Sport nie pojedziesz 431 km/h, a o kilka kilometrów wolniej. Jeżeli chcesz stać się posiadaczem, oficjalnie najszybszego samochodu świata, jest to obecnie jedyna taka możliwość. Powstanie jedynie pięć egzemplarzy, każdy kosztujący, właśnie, nie wiadomo ile. Cena nie została przez Bugatti ujawniona, ale z pewnością tanio nie będzie. Moc 1200 KM oraz bardzo zmodyfikowane nadwozie.

Michał Grygier

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła