Dwa nowe modele Mercedes-AMG
W trakcie salonów samochodowych w Los Angeles i Tokio Mercedes-AMG zaprezentuje dwa nowe modele - S 65 AMG i SLS AMG GT Final Edition. Obydwie imprezy rozpoczną się 20 listopada i potrwają do 1 grudnia.
Przedstawiciele marki twierdzą, że S 65 AMG z jednostką V12 jest synonimem maksymalnej ekskluzywności i dynamizmu. Pracująca mod maską jednostka generuje moc 630 KM i maksymalny moment obrotowy 1 000 Nm. Przyspieszenie do "setki" wynosi 4,3 s natomiast ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. W porównaniu do poprzednika średnie zużycie paliwa spadło o 2,4 l/100 km do 11,9 l/100 km. Pojazd już teraz spełnia normy emisji spalin Euro 6, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 r. Z przeniesienie siły napędowej odpowiada przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC z trzema trybami pracy - Controlled Efficiency, Sport oraz Manual. W trybie C aktywny jest system ECO start/stop, wyłączający silnik podczas postoju.
Podobnie jak w S 63 AMG, nowy Mercedes-Benz S 65 AMG jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 78 Ah. Służy on jako bateria rozruchowa i pomocnicza, w rezultacie masa własna pojazdu spadła o ponad 20 kg. Standardowe wyposażenie obejmuje też sportowe zawieszenie AMG, wykorzystujące system MAGIC BODY CONTROL, który z wyprzedzeniem rozpoznaje niedoskonałości nawierzchni. Jeśli zostaną one wykryte za pomocą kamery stereoskopowej, to odpowiednio wcześniej stopnie resorowania zostaną dopasowane do warunków na drodze.
Auto dostępne jest wyłącznie z kutymi obręczami AMG - w standardowej specyfikacji model jest oferowany z polerowanymi felgami z lekkich stopów o wymiarach 8,5x20 cali z przodu i 9,5x20 cali z tyłu oraz ogumieniem, odpowiednio 255/40 i 285/35. S 65 AMG posiada chromowane elementy wlotu powietrza, zderzaków i progów. W środku znajdziemy sportowe fotele AMG pokryte skórzaną tapicerką Nappa, analogowy zegar pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi, wyświetlacz head-up oraz gładzik zintegrowany z podłokietnikiem, dzięki któremu obsługa radia, telefonu i nawigacji stała się bardziej intuicyjna.
Drugim debiutantem jest wersja specjalna - SLS AMG GT Final Edition. Od premiery SLS AMG w 2009 r. powstało wiele odmian - od Gullwinga i roadstera przez GT i Black Series aż po warianty Electric Drive oraz GT3. Wersja, która zostanie zaprezentowana w Los Angeles i Tokio, jest ograniczona do 350 egzemplarzy. Dla klientów będzie to ostatnia szansa na zakup tego supersportowego modelu. Napędzany 6,3-litrowym silnikiem V8 (591 KM) pojazd wyróżnia się wyjątkowym designem i zakresem wyposażenia.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl