Ducati Streetfighter V2 uzupełni ofertę włoskiej marki

Ducati przygotowuje słabszą odmianę swojego topowego nakeda. Streetfighter V2 będzie wersją, której wielu brakowało. Ma to być model dla chcących "ekscytującej jazdy, która jednak nie jest zbyt ekstremalna". Po 2-cylindrowym Panigale przygotowanie Streetfightera V2 jest naturalnym ruchem i można się go spodziewać jeszcze w 2020 r.

Ducati StreetfighterDucati Streetfighter
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Streetfighter to "golas", który bazuje na sportowym Panigale. Dokładniej to mowa o odmianie V4 z silnikiem o pojemności 1103 cm3. 208 KM w Streetfighterze V4 robi wrażenie, a jednostka napędowa razem z całą konstrukcją jest przeniesiona ze sportowego modelu. Jednak Ducati już w przypadku Panigale dostrzegło, że nie każdy szuka tak ekstremalnych wrażeń. Dlatego oferuje ten model również z silnikiem V2 o pojemności 955 cm3. Teraz podobny zabieg planowany jest ze Streetfighterem.

Czego można się spodziewać po nowym modelu? Podobnie jak w przypadku wersji V4 będzie to w zasadzie Panigale bez owiewek oraz z nieco szerszą i zamontowaną wyżej kierownicą. W przypadku 4-cylindrowego Streetfightera jego silnik "kręci" się nieco niżej i oferuje 208 KM (względem 214 KM w Panigale). Masa jest niemal identyczna, a całość uzupełniają spoilery poprawiające docisk przy wysokich prędkościach.

Ducati Streetfighter
Ducati Streetfighter © Materiały prasowe | Ducati

Jeśli chodzi o Ducati Streetfightera V2 sytuacja zapewne będzie wyglądać podobnie. Oznacza to 2-cylindrowy silnik Superquadro w układzie V, który będzie generował 155 KM. Na sucho motocykl powinien ważyć 175-180 kg.

O tym, że model ten powstaje, świadczą słowa Claudio Domenicalego, szefa marki Ducati. Powiedział on, że - tak jak w przypadku Panigale - w ofercie jest mniej ekstremalna wersja, tak też w gamie "golasów" Ducati chce mieć różne kategorie maszyn do wyboru dla klientów. Zatem wygląda na to, że pojawienie się Streetfightera V2 jest tylko kwestią czasu.

Ducati Streetfighter
Ducati Streetfighter © Materiały prasowe | Ducati

Pozostaje jeszcze pytanie o cenę, bo to właśnie zauważalnie mniejszy wydatek niż na odmianę V4 ma przyciągnąć do 2-cylindrowca. W przypadku mocniejszych modeli różnica ceny między Panigale a Streetfighterem wynosi 10 tys. zł. Natomiast różnica między sportowym modelem w wersjach V2 i V4 to 16 tys. zł. Zatem Ducati Stretfighter V2 powinien kosztować 75 600 zł, czyli zauważalnie mniej od wersji 4-cylindrowej, a osiągi tego modelu dla większości będą więcej niż wystarczające.

Pełne szkolenie na motocykl - zmiana z 4 kółek na 2 może boleć!

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła