Ducati Streetfighter V2 uzupełni ofertę włoskiej marki

Ducati przygotowuje słabszą odmianę swojego topowego nakeda. Streetfighter V2 będzie wersją, której wielu brakowało. Ma to być model dla chcących "ekscytującej jazdy, która jednak nie jest zbyt ekstremalna". Po 2-cylindrowym Panigale przygotowanie Streetfightera V2 jest naturalnym ruchem i można się go spodziewać jeszcze w 2020 r.

Ducati StreetfighterDucati Streetfighter
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Streetfighter to "golas", który bazuje na sportowym Panigale. Dokładniej to mowa o odmianie V4 z silnikiem o pojemności 1103 cm3. 208 KM w Streetfighterze V4 robi wrażenie, a jednostka napędowa razem z całą konstrukcją jest przeniesiona ze sportowego modelu. Jednak Ducati już w przypadku Panigale dostrzegło, że nie każdy szuka tak ekstremalnych wrażeń. Dlatego oferuje ten model również z silnikiem V2 o pojemności 955 cm3. Teraz podobny zabieg planowany jest ze Streetfighterem.

Czego można się spodziewać po nowym modelu? Podobnie jak w przypadku wersji V4 będzie to w zasadzie Panigale bez owiewek oraz z nieco szerszą i zamontowaną wyżej kierownicą. W przypadku 4-cylindrowego Streetfightera jego silnik "kręci" się nieco niżej i oferuje 208 KM (względem 214 KM w Panigale). Masa jest niemal identyczna, a całość uzupełniają spoilery poprawiające docisk przy wysokich prędkościach.

Ducati Streetfighter
Ducati Streetfighter © Materiały prasowe | Ducati

Jeśli chodzi o Ducati Streetfightera V2 sytuacja zapewne będzie wyglądać podobnie. Oznacza to 2-cylindrowy silnik Superquadro w układzie V, który będzie generował 155 KM. Na sucho motocykl powinien ważyć 175-180 kg.

O tym, że model ten powstaje, świadczą słowa Claudio Domenicalego, szefa marki Ducati. Powiedział on, że - tak jak w przypadku Panigale - w ofercie jest mniej ekstremalna wersja, tak też w gamie "golasów" Ducati chce mieć różne kategorie maszyn do wyboru dla klientów. Zatem wygląda na to, że pojawienie się Streetfightera V2 jest tylko kwestią czasu.

Ducati Streetfighter
Ducati Streetfighter © Materiały prasowe | Ducati

Pozostaje jeszcze pytanie o cenę, bo to właśnie zauważalnie mniejszy wydatek niż na odmianę V4 ma przyciągnąć do 2-cylindrowca. W przypadku mocniejszych modeli różnica ceny między Panigale a Streetfighterem wynosi 10 tys. zł. Natomiast różnica między sportowym modelem w wersjach V2 i V4 to 16 tys. zł. Zatem Ducati Stretfighter V2 powinien kosztować 75 600 zł, czyli zauważalnie mniej od wersji 4-cylindrowej, a osiągi tego modelu dla większości będą więcej niż wystarczające.

Pełne szkolenie na motocykl - zmiana z 4 kółek na 2 może boleć!

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀