Ducati Streetfighter V2 uzupełni ofertę włoskiej marki
Ducati przygotowuje słabszą odmianę swojego topowego nakeda. Streetfighter V2 będzie wersją, której wielu brakowało. Ma to być model dla chcących "ekscytującej jazdy, która jednak nie jest zbyt ekstremalna". Po 2-cylindrowym Panigale przygotowanie Streetfightera V2 jest naturalnym ruchem i można się go spodziewać jeszcze w 2020 r.
Streetfighter to "golas", który bazuje na sportowym Panigale. Dokładniej to mowa o odmianie V4 z silnikiem o pojemności 1103 cm3. 208 KM w Streetfighterze V4 robi wrażenie, a jednostka napędowa razem z całą konstrukcją jest przeniesiona ze sportowego modelu. Jednak Ducati już w przypadku Panigale dostrzegło, że nie każdy szuka tak ekstremalnych wrażeń. Dlatego oferuje ten model również z silnikiem V2 o pojemności 955 cm3. Teraz podobny zabieg planowany jest ze Streetfighterem.
Czego można się spodziewać po nowym modelu? Podobnie jak w przypadku wersji V4 będzie to w zasadzie Panigale bez owiewek oraz z nieco szerszą i zamontowaną wyżej kierownicą. W przypadku 4-cylindrowego Streetfightera jego silnik "kręci" się nieco niżej i oferuje 208 KM (względem 214 KM w Panigale). Masa jest niemal identyczna, a całość uzupełniają spoilery poprawiające docisk przy wysokich prędkościach.
Jeśli chodzi o Ducati Streetfightera V2 sytuacja zapewne będzie wyglądać podobnie. Oznacza to 2-cylindrowy silnik Superquadro w układzie V, który będzie generował 155 KM. Na sucho motocykl powinien ważyć 175-180 kg.
O tym, że model ten powstaje, świadczą słowa Claudio Domenicalego, szefa marki Ducati. Powiedział on, że - tak jak w przypadku Panigale - w ofercie jest mniej ekstremalna wersja, tak też w gamie "golasów" Ducati chce mieć różne kategorie maszyn do wyboru dla klientów. Zatem wygląda na to, że pojawienie się Streetfightera V2 jest tylko kwestią czasu.
Pozostaje jeszcze pytanie o cenę, bo to właśnie zauważalnie mniejszy wydatek niż na odmianę V4 ma przyciągnąć do 2-cylindrowca. W przypadku mocniejszych modeli różnica ceny między Panigale a Streetfighterem wynosi 10 tys. zł. Natomiast różnica między sportowym modelem w wersjach V2 i V4 to 16 tys. zł. Zatem Ducati Stretfighter V2 powinien kosztować 75 600 zł, czyli zauważalnie mniej od wersji 4-cylindrowej, a osiągi tego modelu dla większości będą więcej niż wystarczające.