Wymiana świec żarowych
Z realnym problemem mechanicy zderzają się, kiedy trzeba klientowi wymienić świece żarowe w silniku Diesla. Chodzi o to, że są to części odkręcane bardzo rzadko, co sprawia, że są mocno zapieczone. To też skutkuje nierzadko urwaniem świecy. I tu zaczynają się problemy. O ile wyjęcie urwanej świecy jest w wielu przypadkach możliwy, choć zajmuje trochę czasu, o tyle czasami konieczne jest zdemontowanie głowicy, a to już nie tylko strata kilku godzin, lecz także poważniejsza naprawa. Zwłaszcza w silniku Diesla, w którym powstają ogromne naprężenia. Jak wytłumaczyć klientowi, że niewinna wymiana świec kończy się niemalże remontem silnika? Bo przecież jak już głowica jest zdjęta, to warto zrobić rozrząd, uszczelnienia, planowanie, trzeba wymienić uszczelkę itp. To pytanie zadaje sobie wielu mechaników, a klienci nie zawsze są świadomi realnej sytuacji. Dlatego czasami niełatwo znaleźć mechanika, który zgodzi się na wymianę świec w dieslu z przebiegiem ponad 200 tys. km.