Najbardziej pożądany supersamochód na naszej planecie stał się właśnie jeszcze lepszy. Włoski producent, Pagani zaprezentował najmocniejszą wersję Zondy, oznaczoną literą R.
Mimo tego, co widać na pierwszy rzut oka, wyścigowa Zonda R dzieli ze swoją cywilną siostrą, modelem F jedynie 10 proc. wspólnych elementów. Oznacza to tyle, że auto zostało zaprojektowane właściwie od podstaw. Unikalna konstrukcja pojazdu pozwala mu zarówno brać udział w wyścigach, jak i dojechać do najbliższego supermarketu.
Jak można było się spodziewać, silnik Zondy pochodzi z fabryki należącej do Mercedesa, noszącej legendarną nazwę AMG. Jest to 12-cylindrowa jednostka w układzie V, o pojemności 6 litrów - zazwyczaj montowana w wyścigowym modelu CLK GTR. Dzięki zamontowanym pod kątem 60 stopni tłokom, silnik produkuje zastraszające 750 KM i 710 Nm momentu obrotowego. By zapewnić jak najlepsze przekazanie mocy, włosi skonstruowali specjalnie do tego auta sześciostopniową, sekwencyjną skrzynię biegów. * WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Inżynierowie zmienili również nieco karoserię samochodu. Auto - w porównaniu do poprzedniego modelu - wydłużyło się o 39 cm i stało się o prawie 5 cm szersze. Wszystko po to, by bardziej kleiło się do drogi.
Niestety, włoska firma nie informuje, jakie są osiągi Zondy F. Nie podano również ceny tego modelu, ale pewne jest jedno: nie spadnie ona poniżej 500 tys. euro.
LOPEZ