Trwa ładowanie...
10 października 2005, 13:37

Dodge Tomahawk – motor za pół miliona!

Dodge Tomahawk – motor za pół miliona!
d1sf5p0
d1sf5p0

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1267/tomahawk-01.jpg',600,314) ) |
| --- | DaimlerChrysler sprzeda replikę jedynego egzemplarza bardzo wyjątkowego pojazdu Dodge Tomahawk, który stanowił jedną z największych atrakcji tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit. Replika wykonana przez konstruktorów pierwowzoru czeka na nabywcę, który zgodzi się zapłacić 555 tys dolarów za pojazd, którym nie będzie mógł nawet wyjechać na ulicę.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1267/tomahawk-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Dodge Tomahawk to pojazd studyjny, który trudno jednoznacznie scharakteryzować bo jest motocyklem o czterech kołach. Motor musi się pochylać, wiec Dodge Tomahawk ma skomplikowany system hydrauliczny, który przenosi pozwala równomiernie rozkładać ciężar prawie siedmiuset kilogramów na cztery koła przy przechyłach aż do 45 stopni. Jako, że kierowca porusza kierownica tak jak w motorze, wymyślono zestaw siłowników, które skręcałyby oboma kołami wedle dyspozycji pochodzących z kierownicy motoru.

d1sf5p0

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1267/tomahawk-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Dodge Tomahawka napędza silnik z jednego z najbardziej legendarnych pojazdów Ameryki, Vipera. To monstrum o pojemności skokowej 8277 cm3 osiąga moc maksymalną 507 KM (373 kW) przy 5600 obr./min. Jeśli dodatkowo zważyć, że moc pięciuset KM uzyskana jest z pojemności ponad ośmiu litrów, to nie ma powodów do obaw, ze pojazd napędzany takim silnikiem mógłbybyc mało dynamiczny na niższych obrotach silnika... nawet jeśli byłby ciężkim sportowym samochodem, a nie motocyklem ważącym zaledwie 680 kg.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1267/tomahawk-04.jpg',402,461) ) |
| --- | Prędkość maksymalna Dodge Tomahawk wynosi ponad 400 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h to zaledwie 2,5 sekundy. Można się oczywiście śmiać z wyników, których nie można potwierdzić w jeździe – pojazd jest studyjny, a nawet jeśli by nie był, to wolno wątpić czy znalazłby się śmiałek, który chciałby na motorze jechać z prędkością 400 km/h.
Dodge Tomahawk nie stanowi możliwości, jakimi dziś dysponuje koncern DaimlerChrysler, a prezentuje raczej ambicje jego konstruktorów. Choć w najbliższym czasie nie ma się co spodziewać motocykli DaimlerChrysler, z pewnością prace nad poziomowaniem pochylającego się nadwozia nie są już tylko fantazją inżynierską.

d1sf5p0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1sf5p0
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj