Dobre wyniki finansowe Audi
Od stycznia do czerwca 2014 r. Audi sprzedało niemal 870 000 aut. Pozwoliło to na osiągnięcie przychodu na poziomie 26,7 mld euro i wyniku operacyjnego w wysokości 2,7 mld euro.
Wynik sprzedaży jest o 11,4 proc. lepszy w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 r. Szczególnym wzrostem popularności cieszyły się modele rodziny A3 (o 50 proc.) oraz A6, A7, Q7 i A8 (o ok. 10 proc.). Do końca 2014 r. marka zamierza pobić ubiegłoroczny rekord i dostarczyć klientom ponad 1,6 mln samochodów.
W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. koszty produkcji zwiększyły się o 8,3 proc. i wyniosły prawie 22 mld euro. Jest to efekt wzrostu wolumenu sprzedaży oraz wyższych nakładów na badania i prace rozwojowe - zarówno nad nowymi samochodami, jak i rozwiązaniami technologicznymi. Równocześnie większe są koszty sprzedaży (do niemal 2,5 mld euro). Operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży zwiększył się po pierwszych sześciu miesiącach do 10 proc.
Do 2018 r. na nowe modele, innowacje technologiczne i rozwój sieci produkcyjnej marka zamierza wydać blisko 22 mld euro.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl