Dlaczego Duster jest taki tani?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Informujemy, że na polskim rynku przygotowano ofertę modelu Dacia Duster z homologacją ciężarową. Próbujemy również odpowiedzieć na pytanie, dlaczego ten terenowy SUV z rumuńskim rodowodem jest tak tani.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jak informuje firma Renault Polska, na naszym rynku oferowana jest wersja Dustera z homologacją ciężarową. Jest to pojazd dla czterech osób, a dopłata wynosi 2 000 zł.

Przypominamy, że Dacia Duster oferowana jest na polskim rynku w następujących cenach:
- wersja 4x2 kosztuje od 39 900 PLN (poziom Duster; silnik 1.6 16V 110)
- wersja 4x4 kosztuje od 49 900 PLN (poziom Ambiance; silnik 1.6 16V 110)

Dlaczego ten terenowy SUV z rumuńskim rodowodem jest tak tani? Odpowiedź na to pytanie kryje m.in. fakt, że tylko około 50% części i komponentów do tego auta zaprojektowano od zera. Reszta to sprawdzone rozwiązania, które zastosowano już w innych modelach Aliansu Renault-Nissan. Oto kilka przykładów:

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

- oferowane w gamie Dustera silniki benzynowe i Diesla sprawdziły się wcześniej w licznych modelach Renault;
- napęd 4x4 to rozwiązanie, jakie opracował Nissan;
- płyta podłogowa Dustera to dobrze znana konstrukcja B0/Logan;
- układy elektryczne i elektroniczne bazują na rozwiązaniach z modeli Renault;
- przednia szyba oraz m.in. układ przednich drzwi to elementy zastosowane wcześniej w Sandero.

Trzeba jednak dodać, że niezwykle korzystna cena na Dustera ma też i swoje minusy. Na przykład system ESP (oferowany po raz pierwszy w jakimkolwiek modelu tej rumuńskiej marki) można otrzymać wyłącznie dla najbogatszej wersji z dieslem za dopłatą. Specjaliści spodziewają się też między innymi, że w wymagających testach Euro NCAP auto uzyska najwyżej trzy gwiazdki.

Źródło: Samar.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę