Stopień zakorkowania wielkich miast sięga zenitu. Nie dość, że kierowcom przychodzi stać w kilkusetmetrowych korkach, to mają jeszcze problemy ze znalezieniem miejsca do parkowania. W szczególnie trudnej sytuacji znaleźli się kurierzy, których zadaniem jest doręczanie przesyłek w jak najkrótszym czasie. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11266/opel-corsavan-1.jpeg',550,366) ) |
| --- | Gdy przedarcie się do celu dużym "dostawczakiem" stanie się niemożliwe, z odsieczą przyjdzie niewielki, zręczny i sprytny Opel Corsavan.
Samochód powstał na bazie Corsy nowej generacji. Przy niecałych 4 metrach długości oraz średnicy zawracania na poziomie 10,1 metra stanowi idealne narzędzie pracy dla doręczycieli. Pojazd jest identyczny z autem osobowym aż do drugiego słupka. Za przednimi fotelami pojawiła się kratka, która chroni przed wtargnięciem ładunku do kabiny. Boczne szyby zastąpiono taflami metalu, a przestrzeń bagażową wykończono plastikowymi panelami. Pozwala to zapełniać kufer aż po sam dach bez obawy o uszkodzenie Corsavana. Niewielkie auto potrafi pochłonąć aż 919 litrów bagażu. Funkcjonalność zwiększa płaska podłoga o długości 924 mm oraz 475-kilogramowa ładowność.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
W większości przypadków o zakupie samochodu dostawczego decydują koszty jego późniejszej eksploatacji. Pod tym względem mały Opel nie rozczarowuje. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11266/opel-corsavan-3.jpeg',550,366) ) |
| --- | Klient będzie miał możliwość wyboru między silnikami gospodarnie obchodzącymi się z paliwem. Podstawowy ma pojemność 1.0 litra i rozwija 60 KM. Dla osób planujących wykorzystywać pełną ładowność Corsavana godny polecenia jest motor 1.2 Twinport o mocy 80 KM. Zapewnia lepszą dynamikę, przy spalaniu nieprzekraczającym 6l/100 km. Jazdę o przysłowiowej kropelce umożliwią dwa silniki wysokoprężne 1.3 CDTI. Słabszy produkuje 75 KM i 170 Nm, natomiast mocniejszy - 90 KM i 200 Nm. W obu przypadkach średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 5l/100km.
Korzystny wpływ na koszty eksploatacji będzie miała również konieczność dokonania pierwszego przeglądu dopiero po przejechaniu 60.000 km lub dwóch latach eksploatacji. Opel proponuje trzyletnie wsparcie techniczne w przypadku awarii, a cały samochód objęto dwuletnią gwarancją.
Premiera Corsavana będzie miała miejsce na styczniowym salonie w Brukseli, jednak zamówienia można składać już teraz. Pierwsze egzemplarze trafią do rąk klientów w kwietniu przyszłego roku.
Łukasz Szewczyk