1,9 D - PSA
Rozwiązaniem dla kierowców ceniących niską awaryjność, niskie zużycie paliwa i odporność na jakość tankowanego paliwa okazują się produkowane jeszcze przed dziesięciu laty silniki Diesla, budowane wedle „starej szkoły”. Każdy motor wysokoprężny wyposażony w turbodoładowanie, prędzej czy później wymagać będzie interwencji mechanika – regeneracji turbosprężarki, czy też wymiany zużytych wtryskiwaczy. Takie kłopoty nie dotyczą najprostszych jednostek wolnossących.
Jedną z najciekawszych tego typu konstrukcji znajdziemy w ofercie Citroena i Peugeota. Czterocylindrowy 1,9 D (71 KM) trafiał pod maski między innymi Peugeota 405, 306 oraz kilku Citroenów z połowy lat 90. Zapewnia akceptowalne osiągi, pracuje głośno i wymaga jedynie regularnego serwisu.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
ll/tb/tb