Delphi stawia na Polskę

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Delphi, światowy producent komponentów motoryzacyjnych, rozbudował kosztem prawie 51 mln zł swoje Centrum Techniczne w Krakowie. Dzięki inwestycji ośrodek stał się największym wielozadaniowym centrum technicznym koncernu w Europie, zatrudniającym 900 inżynierów.

Według przedstawicieli koncernu, dzięki rozbudowie, krakowski ośrodek badawczo-rozwojowy zatrudnił w zeszłym roku 200 nowych pracowników, a w tym roku przyjętych do pracy zostanie kolejnych około 160 osób. - W najbliższych miesiącach będziemy obchodzić 15-lecie obecności w Krakowie, w tym czasie Centrum Techniczne stało się wiodącym ośrodkiem badawczo-rozwojowym branży motoryzacyjnej w regionie, z którego jesteśmy niezmierni dumni - powiedział Jeff Owens, prezydent ds. technologii Delphi Automotive.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W ciągu ostatnich trzech lat centrum zostało rozbudowanie o 2 000 metrów kwadratowych przestrzeni laboratoryjnej, co zwiększyło jego możliwości w zakresie testów wytrzymałościowych, środowiskowych i wibracyjnych. Jak poinformował Tomasz Miśniakiewicz, prezes zarządu Delphi w Polsce, inwestycja o wartości blisko 51 mln zł uzyskała unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Zespoły Delphi pracują tam nad technologiami dla pojazdów na całym świecie w zakresie elektroniki i bezpieczeństwa, architektury elektryczno-elektronicznej oraz systemów kontroli emisji. Ośrodek opracowuje i testuje systemy samochodowych multimediów, przełączników i sterowników. - Nasze centrum specjalizuje się w zaawansowanej elektronice, w tym także systemach aktywnego bezpieczeństwa - podkreślił Olaf Kammel, dyrektor Centrum Technicznego Delphi w Krakowie. Według niego dziedzina ta będzie podstawą dalszego rozwoju ośrodka w przyszłości.

Wśród technologii przyszłości dla branży motoryzacyjnej znajdują się systemy, które są wykorzystywane w testowanych obecnie samochodach autonomicznych, czyli poruszających się bez udziału kierowcy. W kwietniu tego roku zmodyfikowany przez inżynierów Delphi model Audi w 9 dni przemierzył USA ze wschodu na zachód, a 99 proc. trasy pokonał samodzielnie.

Według prezesa Delphi w Polsce dzięki rozbudowie krakowskiego centrum w zeszłym roku firma stworzyła ponad 200 miejsc pracy - zarówno w działach inżynieryjnych, jak też w zakresie usług wspólnych. W tym roku przyjętych zostało tam kolejnych 100 pracowników, a do końca tego roku ich liczba ma się powiększyć o kolejnych 60 osób. Obecnie krakowski oddział Delphi zatrudnia około 1 300 osób (inżynierów i pracowników działu usług wspólnych) i jest zlokalizowany w dwóch siedzibach. Firma posiada w Polsce także cztery zakłady produkcyjne w Jeleśni, Błoniu, Gdańsku i Ostrowie Wielkopolskim. Łącznie Delphi zatrudnia w Polsce ponad 4 800 osób.

Źródło: PAP

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła