DeLorean DMC-12

None

Obraz

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Zachary DeLorean, człowiek który jednym samochodem zapisał się w pamięci wszystkich. Owszem, jego dzieło nie było doskonałe, prowadziło się fatalnie, było powolne niczym ślimak, a do tego potwornie drogie. W dodatku amerykańskie!

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Projekt DMC-12 siedział w głowie DeLorean'a przez całe lata. Wiedział jak ma wyglądać i jak sam wspominał, chciał stworzyć konkurencję dla Chevroleta Corvette! Mówił o nim tak: "Będzie tak bezpieczne, jak to tylko możliwe. Będzie pewne, niezawodne, wygodne. Jazda nim będzie wyjątkową przyjemnością. To nie wszystko. Zapewniam, że mój samochód będzie również zgrabny i elegancki".

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Przód to w zasadzie prostokąt z czterema reflektorami, prostym grillem, długą maską i charakterystycznym ścięciem w dole zderzaka.

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Choć pomysł wyszedł od Pana DeLorean'a, to za końcowy projekt odpowiada słynne studio Giugiaro! Po premierze słychać było opinie, że zbyt przypomina koncept Lamborghini Marzal z 1967 roku. Trzeba przyznać - to fakt. Z tą jednak różnicą, że Marzal nigdy nie powstał w wersji seryjnej, a De Lorean stał się jednym z najważniejszych samochodów świata.

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Mit jakim szczyci się DMC-12 jest przede wszystkim wynikiem futurystycznej stylistyki. Kanciasty kształt, bez obłości, a bazujący wyłącznie na liniach prostych, był pod koniec lat siedemdziesiątych równie modny jak dzisiejsze jeżdżące "otoczaki o wyłupiastych oczach".

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Z boku prezentuje się świetnie, wręcz klasycznie. Tak kiedyś, będąc dzieckiem, rysowaliśmy sportowe auta. Jak widać, linia jest ponadczasowa. Największe fajerwerki jednak znajdują się w tyle. Co ciekawe, jednostkę napędową umieszczono centralnie. Nad klapą silnika znajduje się ażurowa konstrukcja przypominająca nieco element stosowany w Citroenie CX.

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Za zachowanie na drodze w znacznej mierze odpowiadało niezależne zawieszenie wszystkich kół. Technologia została wsparta przez Lotusa, i układ ten bardzo przypominał rozwiązania stosowane w modelu Esprit.

/ 8Stylistyczna legenda

Obraz
© zdjęcie producenta

Wnętrze to hołd dla lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. To znaczy kanciaste kształty. Dostępne były tylko dwa, ponure kolory - czarny i szary. Miejsca jest zadziwiająco sporo, może to za sprawą tego, że sam Pan DeLorean miał dwa metry wzrostu! Do tego wszystkiego siedzi się bardzo nisko. Również nisko jest środek ciężkości całego auta, co obiecuje niezłe właściwości w zakrętach.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025